Nekromanti Twin Peaks fantasy

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Klurar på att ta rollpersonerna till ett litet samhälle i norra landskapet av den kända världen. På uppdrag av ett handelsförbund ska man eftersöka en av deras medlemmar, vilken nu tycks har försvunnit med en ansenlig summa pengar och bytesvaror. Expeditionen lämnade för mer än 3 månader sedan och nu börjar förbundet oroa sig för vad som hänt?

Så vad har hänt?

Tanken är att samhället/lilla staden ligger vid foten av ett berg i ett större skogsområde där även ett lugnare vattendrag kan ta båtar ut till havet.

Jag vill bygga en sandbox av det hela. Med färgstarka personer i bästaTwin Peaks anda. Mycket mystiskt så att säga där stadsfolket har egna agendor, rivalitet och är något tillskruvade på ett lite fördomsfullt sätt.

Jag tar gärna emot förslag på olika saker/personer/händelser som kan byggas in i det här något sällsamma samhälle.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,081
Location
Tindalos
Ok. Jag får ta en koll på din länk. Någon annan som har några goda idéer?
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
587
PAX;n224600 said:
Klurar på att ta rollpersonerna till ett litet samhälle i norra landskapet av den kända världen. På uppdrag av ett handelsförbund ska man eftersöka en av deras medlemmar, vilken nu tycks har försvunnit med en ansenlig summa pengar och bytesvaror. Expeditionen lämnade för mer än 3 månader sedan och nu börjar förbundet oroa sig för vad som hänt?

Så vad har hänt?
När jag läste detta kom jag omedelbart att tänka på Joseph Conrads "Heart of Darkness" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Heart_...s#Plot_summary )! Den kan man ju ha som inspiration, om man vill ha en mörkare setting. (Eller Apocalypse Now, vilken ju som bekant är en modern skildring av samma berättelse.) Ju längre upp i landskapet spelarna tar sig, desto fler och läskigare rykten och scener möts de av.

I övrigt tycker jag absolut en av de första spelarna möter är en variant av The Log Lady, som talar i gåtor och hintar om hemligheter!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Det finns också ett dataspel som är uttalat inspirerat av Twin Peaks i fantasymiljö. Det heter Link's Awakening. Ist för Log Lady finns Broom Lady, ist för Diane finns Christine osv.
 
Top