Nekromanti Twillight 2000, tredje utgåvan.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Jag blev aldrig riktigt klok på den där tråden, skall nya versionen vara d20?
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag blev aldrig riktigt klok på den där tråden, skall nya versionen vara d20?

Tråden innehåller ju rätt mycket spekulerande. Men om man läser både tråden och den andra länken så håller QLI att utveckla en Twillight 2000 version som använder Traveller D20 reglerna. Och företaget i första länken ska bygga en Trejde utgåva baserad på de gamla relgerna, men med en uppdaterad timeline förbättring av reglerna. Eventuellt en ny regelmotor.

/Honken
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
När urpsrungsversionen kom så var ett storskaligt kärnvapenkrig något som fanns "i luften". Så är det inte längre, så jag fruktar att det nya VK3-scenariot i spelet kommer att kännas forcerat.

Ryssland är helt ur leken; landet har en BNP på Belgiens nivå och en krympande och ohälsoplågad befolkning som något större än Japans.

Det enda land som på lååång sikt kan komma att utmana USA som fientligt inställd världspolitisk aktör är Kina, och då talar vi om två generationer in i framtiden, inte 2013.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tja, då kvarstår bara Kim Il-Jung då att fajtas mot. :gremsmile:
Fast om han ska lyckas skapa en kollaps som den i Twilight 2000 så krävs det nog superkrafter.


Storuggla, ramshackle kingdom
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
När urpsrungsversionen kom så var ett storskaligt kärnvapenkrig något som fanns "i luften". Så är det inte längre, så jag fruktar att det nya VK3-scenariot i spelet kommer att kännas forcerat.

Man ska förståss inte säga hej förrän man är över ån, men jag är nog benägen att hålla med dig om det.

Såhär med lite vuxnare ögon än på den tiden jag spelade Tw2k så var det lite för hollywood nationalistiskt. Vad jag kommer ihåg av det jag läste av bakgrunden då så lät det okey. Fast jag var yngre, miljön var häftig, och vi hade många häftiga speltillfällen. Det var roligt då, fast jag vette sjutton om jag skulle gilla det nu.

/Honken
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Såhär med lite vuxnare ögon än på den tiden jag spelade Tw2k så var det lite för hollywood nationalistiskt.

Själv tyckte jag systemet kändes klart mer Hollywood än världen.
Det beror nog främst på hur man spelar det. Äventyrskonstruktörerna verkade ofta utgå från att RP:na skulle vara amerikaner, men vår SL såg bara till att hålla scenarierna spelbara för grupper av blandade nationaliteter. Därmed såg vi aldrig röken av den tjolahopp-amerikanism som andra spelgäng pratade om.

--
J.T. Evans
Ea'm Welsh, so doon't trry to mess with me.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Själv tyckte jag systemet kändes klart mer Hollywood än världen.

Jo, på den tiden spelade vi nog ärkehjältespel. Lagom till andra utgåvan tänkte jag börja spelleda, men då upptäckte jag att skadorna var enligt min mening, var ganska dåligt balanserade. Fast det kanske hörde till, eftersom att spelarna var ärkehjältar. Det var nog samma tid som jag mognade lite mer som spelare.

/Honken
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
ganska dåligt

Nu var du bra snäll. Överdjävligt uselt skitdåligt balanserade skulle jag säga.

Sedan innehöll stridssystemet en massa skumma grejer också.

Men vi hade jävligt kul när vi drog runt i en HMMWV, en LAV-75 och annat. Vi spelade nog halva den långa kampanjen. The Black Madonna var skitläskig, speciellt i slutet.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Nästan lite synd att de ska göra ytterliggare en nyskriven "historia" som utgår från dagens datum.

Skulle jag ta upp spelet igen för att spela så är faktiskt den första bakgrundshistorien så pass bra att spelet går att spela som ett alternativ till vad som verkligen hände.

Samtidigt blir det intressant och se hur den nya bakgrundmiljön blir. Bara det här inte blir ett D20-system till. Då spelar jag hellre Red Star.

Polen-kampanjen tillhör fortfarande mina favoriter.
 
Top