Nekromanti Twilight 2000 1st ed för gratis nedladdning

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Japp, första utgåvan av T2000 finns fn att ladda ner utan kostnad på Drivethru rpg. Vete katten hur länge det varar, så skynda er dit och tanka hem till 80-talistisk krigsromantik!
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Vore det inte för att jag redan har den så skulle jag kunna ladda ner den.

/Honken
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Om T2000

Jag har lite delade intryck av T2000. Spelsystemet är yxig BRP, det hade nog varit bättre att köra med tex Mutants regler rakt av som var mer förfinade för sin tid. Spelvärlden uppmuntrar (tycker jag) till lite större strider med stridsfordon och dylikt inblandat, så ett mer "skalbart" system hade inte skadat. Det blev ibland väldigt mycket tärningsrullande om man tex besköt en fientlig enhet med automatvapen.

Men överlag är det ett kul spel. Jag lirade bara ett (hemgjort) äventyr, men då hade vi kul. Spelarna upptäckte ett kommunikationscentral i en gruva vilket ledde dem på en flodfärd genom Polen i en gammal båt och senare mot målet i form av en rysk bas som de lyckades slå ut. På den tiden hade jag dålig koll på militära system och enheter, men det hade alla andra också så det gjorde ingenting. Idag hade jag nog kunnat tänka mig att leda en längre kampanj med inslag av handel och dylikt, dvs mer interaktion än bara skytte. Spelet ger ju också goda möjligheter att rollspela tex fredsbevarande uppdrag i modern tid.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,117
Location
Tindalos
Re: Om T2000

Var ett bra tag sen vi spelade T2000 ordentligt men då körde vi stora delar av Polenkampanjen som jag tycker är mycket bra för den här typen av rollspel.

Reglerna var ju som sagt en variant av T100 systemet och innehöll ett annorlunda system för stridsrundor. reglerna för fordonsstrid var sådär men funkade bra tycker jag.

Styrkan i T2000 tycker jag är världsbeskrivningen man fick genom alla de moduler som gjordes till spelet. En värld som var söndertrasad av tredje världskriget där överlevnaden dag för dag är påtaglig.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Re: Om T2000

Men överlag är det ett kul spel. Jag lirade bara ett (hemgjort) äventyr, men då hade vi kul. Spelarna upptäckte ett kommunikationscentral i en gruva vilket ledde dem på en flodfärd genom Polen i en gammal båt och senare mot målet i form av en rysk bas som de lyckades slå ut. På den tiden hade jag dålig koll på militära system och enheter, men det hade alla andra också så det gjorde ingenting. Idag hade jag nog kunnat tänka mig att leda en längre kampanj med inslag av handel och dylikt, dvs mer interaktion än bara skytte. Spelet ger ju också goda möjligheter att roll
spela tex fredsbevarande uppdrag i modern tid.


Jag spelade TW2k v1 på den tiden då det var mycket "H&S". Vi spelade med fördel i polen, dvs "Pirates of Vistula" och "The free city of Krakow". Det jag minns av det hela var att jag gillade det faktum att alla vapen slog 4T6 och modifierades sedan av SL ( så spelade vi i alla fall). Däremot v2 av spelet gillades inte av mig i alla fall, även om det i mycket såg ut likadant.

Iofs kan man väl tycka att spelets styrka var dess miljöbeskrivningar...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gratis är gott !

Men så smifigt !
Då kanske man skulle ta & ladda ner det hela & se ifall man kan använda det på något sätt.

/ Johan K, som är nyss hemkommen
 

L337

Warrior
Joined
11 Mar 2003
Messages
355
Location
Norberg
uhh...

Den scannen var inget vidare du. Det finns en mycket bättre som jag *host*drog på dc*host* (en av rpghubbarna som finns) som är en sorts samling av olika scans folk har gjort, den har bättre kvalitet.
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Re: uhh...

Jo, Drivethru har rätt krattiga scanningar (ibland). Men det är iaf ett sätt att få glutta lite i gamla klassiker som gått ur tryck sedan länge. Dessutom kan jag tipsa om det utan att bryta mot forumets regler...
 
Top