Nekromanti Tvillingarna

SoC

Veteran
Joined
30 Apr 2001
Messages
158
Location
stockholm swe
Varhälsad alla Gemini spelare, jag har en snabb fråga om dessa tvillingar som det står om någonstans på baksidan. Vilka är dom, vad pyslar dom med, kan man göra ett äventyr med dom???
svara gärna snart och tack på förhand.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,015
Location
Umeå
Personligen använde jag dem som ett hoppgivande rykte bland troende. Funderade dock inte ett ögonblick på att använda dem.

Naturligtvis kan man använda dem i ett äventyr, eller kanske t.o.m. kampanj om man så vill. Det är dessutom väldigt liten risk att Cell skriver material som omfattar tvillingarna mer.

Vilka de är, och vad de pysslar med kan man bara spekulera i. Personligen gillar jag dem lite grann bara för att de känns så bräckliga. Ingen vet hur de ska frälsa världen, så man kan anta att de håller sig gömda till dess de blir äldre. Men det är också vad som står i boken om jag inte minns fel.

Men vad de är, tycker jag är svårare att fastställa.
De ska vara den Endes inkarnation, enligt kyrkans profetior. Men varför blev de tvillingar?
Har den Ende två sidor, vilka avspeglas i de båda tvillingarna?

De är intressanta, men för stora för att kunna användas i ett äventyr eller kampanj, enligt mig.

- Zire
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,713
Location
Värnhem, Malmö
De båda tvillingarna är, IIRC, inte goda båda två. Den ena är en inkarnation av den Ende, den andre är någon form av mörkervarelse. Det roliga är att ingen ännu vet vem som är vem...
 

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Jag brukar förutsätta att ingen vet om deras existens förutom mycket högt uppsatta personer i kyrkan ochmörkrets furstar.
Självklart kan insatta Nomen-läsare kanske hävda att de borde finnas, men ingen vet med säkerhet förutom några få.
Detta för att skydda Dantero och tvillingarna. De måste resa inkognito och ständigt fly från mörkrets hantlangare.

Tvillingarna måste först växa upp lite innan de kan utföra några underverk. Det roliga är ju att ingen vet vem som är ond av de två. Men jag antar att det borde gå att upptäcka på något sätt. Eller så kan man låta det vara ovisst in i det sista avgörande ögonblicket. Det vore coolt att bygga en mega-kampanj på tvillingarnas öden, men jag håller mig helst ifrån sådant. Det funkar bättre att ha dem som bakgrund till sina äventyr. Rollpersonerna behöver aldrig ens veta om deras existens eller på något sätt ha med dem att göra.

Det vore iofs ballt om man lät kyrkan ovetandes utnämna den onde tvillingen till frälsaren och fängsla den gode. Sedan börjar den onde leka god tills han har chansen att krossa kyrkan och RP måste hjälpa den gode att stoppa den onde.
Eller nåt.
 
Top