Nekromanti TV-spel till min dotter?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, min 5-åriga dotter har börjat spela allt mer, mest dator iof och inte så mycket konsol annat än med brorsans hjälp. Men julen stundar ju och eftersom vi har en del konsoler men ingen direkt speldator hemma tänkte jag att det bannemej är dags att hon får några egna spel som stämmer bra överens med hennes ålder och smak.

Konsolerna vi har är: Wii, PS3, Xbox 360 och snart PS4.

Så, Alice är väldigt prinsessig av sig och gillar förövigt pysselspel, kunskapsspel, enklare plattformsspel, pussel och djur. Tips?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Är hon för liten för lego-spelen? De är poppis bland mina kompisars kids.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,967
Location
Linköping
Vi har Lego Marvel Super Heroes (eller nån liknande titel) till PS3 och har kört med del med kidsen (7½ och 5). Äldsta har jättekul, och yngsta har kul hon med, men skulle säga att pusslen är för svåra för en femåring. Hon är nöjd med att hoppa omkring, men ibland blir det frustration när de spelar tillsammans eftersom storebror vill komma framåt i spelen och det går inte om Iron Man bara flyger runt i fina mönster utan han måste spruta lite laser på en guldig dörr. Då får pappa rycka in och spela en stund och sen får dottern tillbaka kontrollen.

Har inte kört något annat lego-spel, men kan tänka mig att svårighetsgraden är typ samma över hela produktlinjen. Gillar hon Harry Potter mest, köp det, gillar hon Star Wars mest, köp det, etc. För det är bra grejer, och ihop med pappa ska det nog gå finemang att spela.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,120
Minecraft, kanske? Finns ju till konsoler, inte bara PC! Iofs vet jag inte hur det funkar med moddar där.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tack för tipsen och tankarna hör ni.

Vi har redan de flesta Lego-spelen och Minecraft givetvis, men på de är hon mest med på ett hörn med brorsan. Fast ja visst, hon tycker exempelvis mycket om Lego Harry Potter och att bygga bondgårdar i Minecraft, även om det är mest pappa som bygger medan Alice befaller.

Jag slog till på ett Just Dance 2018 eftersom hon gillar musik och att röra på sig.
 
Top