Nekromanti Tv-Serie sökes

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
För herremassans år sedan gick en Tv-serie om en kille som en dag förlorar allt. Alla i hans omgivning känner inte igen honom och ingen vet vem han är. Han börjar nystra i saken och möter efter en tid andra som råkat ut för samma sak. Samtidigt är han jagad av några skumma agenter. Har för mig att det var något om hypnos också.....

Serien måste ha gått för omkring 11år sedan på tv. Har för mig att det var runt 20 episoder.

Vad heter serien??

//Flurtis
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Den enda serie som jag kan komma på som är något liknande är Neverwhere, med manus av Neil Gaiman. En BBC-serie i sex avsnitt om Richard Mayhew som plötsligt upptäcker att han är i London Below tillsammans med en flicka som heter Door och markisen de Carabas, och de tillsammans försöker komma till Angel Islington för att träffa en ängel som kanske kan hjälpa Richard att få sitt liv tillbaka och Door att få reda på vem som dödade hennes föräldrar. Det är inte riktigt så enkelt som det låter, för de jagas av Croup och Vandemar, två riktigt otrevliga typer som du kanske har drömt mardrömmar om.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Nej det är inte den. Det här var inget Urban Fantasy utan mera thriller. Kommer ihåg att allt hade en förklaring. Jag har något i bakhuvudet från introt till serien: Huvudkaraktärern säger något i stil med:

Mitt namn är ......... För några månader sedan stal nån mitt liv ..... Jag vet inte varför. Eller vem.... Men nu är jag dom på spåren och dom är efter mig......Eller är det som dom säger?....Är jag galen?....

Någonting i det hållet. Har för mig att huvudkaraktären är långhårig.

//Flurtis
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Kan det ha vart serien John Doe?

Den är iofs nyare, från 2002, men med ett likande tema... har nån annan serie i bakhuvudet också, men kan inte komma på namnet nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,746
Location
Stockholm
Det var värst, finns det en Neverwhere TV-serie? Den ska kollas upp! Boken var stenmysig!
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Neverwhere

Ulfgeir said:
Om jag inte har helt fel, så skrevs manuset till tv-serien (6 avsnitt) före boken.
Det stämmer. Jag tror han skrev boken medan serien spelades in.
 
Top