Nekromanti Tvångstankar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
I stil med "Min rollspelssamling måste öka med 10cm per termin."?
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Jepp ...

Jag måste lära mig allt om rollspelet ifråga, dess värld
och skriva så många äventyr att jag spyr ner mig.
I denna process får ingen störa. Min mamma gjorde det en
gång. Läs på hennes gravsten så vet du varför *grrr*

Nej, skämt åsido så kanske man får lite tvångstankar att
man ska vara extremt rädd om allting man äger och har.

(sålde mitt D&D-91 för 100 spänn när jag var 12, jag biktar
mig fortfarande än idag).

/Alexander Gyhlesten
Korpiir
 

Robert Ek

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
37
Location
Sthlm
Re: Jepp ...

Du, jag sålde mitt DoD -84 för just 100 spänn. Det var visserligen 10 år sedan men jag mår fortfarande dåligt...

Grisa mera!
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
I stil med men vi måste ju spela åtminstone en gång varje helg.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Händer, men då på en ganska terapeutisk nivå.

Ibland använder jag rollspelssituationer för att hjälpa mig att hantera ett vardagsproblem (eller så skriver jag ett scenario som är till för att få folk att fästa ögonen på problem, vardagliga eller samhälleliga)

Det har hänt att jag blivit deprimerad efter att ha spelat en omgång rollspel, men då är det ofrånkomligen eftersom jag känt igen något i mig själv som fått mig att tänka efter och som jag sedan inte gillat.

När jag nyss skrivit Fotspår i djup snö, ett konventsscenario som handlade om en pedofilistisk seriemördare, blev jag dock lite paraniod. Man blir det efter att ha läst omkring 500 sidor psykologi med inriktning på seriemördare och våldtäktsmän.

Vavva - Den onda kramerskan
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Plötslig insikt

Jag missuppfattade nog frågan :)

Jo, såna tvångtankar får man väl med. "Fan vilken misslycklad helg! Vi har ju inte spelat en enda gång!"
Jag köper åtminstone tio nya tärningar per halvår. trots att jag kan drunkna i dem vid det här laget.

Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Plötslig insikt

"Jo, såna tvångtankar får man väl med. "Fan vilken misslycklad helg! Vi har ju inte spelat en enda gång!"
Jag köper åtminstone tio nya tärningar per halvår. trots att jag kan drunkna i dem vid det här laget."


...du känner förmodligen till min tärningssamlarhobby redan. Men de är ju så vackra... /images/icons/blush.gif

--
Björn


"Commence Primary Ignition."
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Plötslig insikt (OT)

..du känner förmodligen till min tärningssamlarhobby redan. Men de är ju så vackra... /images/icons/blush.gif

Antar att du aldrig har undrat varför jag bara umgås med söta små rollspelspojkar? /images/icons/wink.gif

Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Plötslig insikt (OT)

"Antar att du aldrig har undrat varför jag bara umgås med söta små rollspelspojkar? /images/icons/wink.gif"

Så länge jag inte hamnar på en vägg så... /images/icons/smile.gif

--
Björn


"The pity I feel for you is real and undeniable. I only hope that one day you manage to come up to my level. On that day I will bid you welcome and accept your apologies but until then I realize you are more likely to remain locked up in the void that comes with the abscence of all knowledge."
--Plain and Simple Cronan
 
Top