Nekromanti Två veckor kvar på Jorgesutmaningen!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Då var det två veckor kvar på Feliaths Jorgesutmaning som jag administrerar i hans frånvaro. Här kommer reglerna igen för den som missat eller glömt;

* Äventyret SKALL på något sätt anknyta till författarens favoritmonster i Jorges Bestiarium (alt. någon av tillägsmonstrena på Riotminds hemsida)

* Äventyret skall vara minst 2 A4-sidor (ingen maxgräns mao).

* Äventyret skall sparas i pdf.-format (även om Vitulv råkar förespråka mac-fascism )

* Brödtexten skall vara max 12 punkter. (rubriker, textrutor m.m. får avvika i detta hänseende)

* Sista inlämning är Torsdagen den 19:e Juni (detta för att spelsugna skall slippa umgås med sin familj på midsommarafton som är dagen efter)

* Bidrag som handlar om svampar får en guldstjärna av Vitulv men kommer i övrigt ej att ges fördelar framfr andra bidrag.

* Bidraget skall vara större än orchen och pajen för att Feliath säger så

* Reglerna för tävlingen kan ändras efter hand av mig eller Feliath men detta torde inte behövas.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Men, men...

...jag spelar ju inte ens DoD6 och än mindre vill läsa/kan något om monstrerna.. :gremtongue:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som känner sig diskriminerad
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Men, men...

Spelar man inte DoD6 så får man skylla sig själv :gremwink: Nåja, även om du spelar någon annan version (för jag har för mig att det är 91án du spelar) så kan man ju ha nytta av Jorges. Om inte annat för att det är så ämlans snyggt!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
har vi nån koll på hur många som deltar? jag har ungefär två timmars arbete kvar på mitt äventyr, och tio minuter extra om jag ska bygga in svampar.

gör det förresten nått om flera av varelserna i Jorges medverkar?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Re: Men, men...

Visserligen kan jag dra till riotminds, men jag är spelare i DoD6 så jag vill helst inte veta något om varelserna från Jorges.. Äh, jag kanske gör det ändå.. Ett monster mer eller mindre spelar nog ingen roll om jag tar en titt på..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som nog kan välja vilket monster som helst och passa in det i den äventyrsidén han har
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Men, men...

Visserligen kan jag dra till riotminds, men jag är spelare i DoD6 så jag vill helst inte veta något om varelserna från Jorges.. Äh, jag kanske gör det ändå.. Ett monster mer eller mindre spelar nog ingen roll om jag tar en titt på..
Säg åt din spelledare att göra som jag: ändra på monstren! Man kan alltid komma undan med att en del av det som står i regelböckerna kan vara rykten som inte nödvändigtvis är sanna och de kan ha fler egenheter än vad som står i böckerna.

Man får då effekter i stil med att alla vet att vampyrer inte gillar vitlök utom vampyrerna. Ganska realistiskt och bra underhållning.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Nja, nej. Det har vi inte. Det märker vi helt enkelt.

Nej, det gör inget om flera av varelserna medverkar men det måste tydligt framgå vilken av dem som äventyret kretsar kring. Alltså vilken som är din favorit.

Lycka till!

/Vitulv
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Men, men...

Han som nog kan välja vilket monster som helst och passa in det i den äventyrsidén han har
Men tänk på att det skall vara din favorit i Jorges.

/Vitulv
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Nej, det gör inget om flera av varelserna medverkar men det måste tydligt framgå vilken av dem som äventyret kretsar kring. Alltså vilken som är din favorit.
ur mycket måste äventyret kretsa kring monstret?? Jag har inte jorges bestarium, men ditt tjafs om svampar gav mig en ide, med mycke svampar, och tja, har lyckats baka in ett monster från riotminds hemsida(för det va tillåtet va??) i handlingen på et ok sätt, och jag vill då lova att det blir mycke svamp..! Om det nu blir klart alltså... :gremsmile:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
Re: Men, men...

"Men tänk på att det skall vara din favorit i Jorges."
Fast om jag bara känner till ett enda monster så borde det ju vara min favorit, eller hur? :gremsmile:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som utnyttjar kryphål
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
ur mycket måste äventyret kretsa kring monstret?? Jag har inte jorges bestarium, men ditt tjafs om svampar gav mig en ide, med mycke svampar, och tja, har lyckats baka in ett monster från riotminds hemsida(för det va tillåtet va??) i handlingen på et ok sätt, och jag vill då lova att det blir mycke svamp..! Om det nu blir klart alltså...
Det låter kanon. Jag tycker att det är viktigare att vi får in många roliga bidrag än att anmärka på om exakt hur många rader som står skrivet i äventyret om det aktuella monstret. Så länge det har betydelse för handlingen och inte bara slängs in som "kanonmat" så är det helt ok. Och ja, det går alldeles utmärkt att använda monster från hemsidan.

Ser fram emot bidraget!

/Vitulv
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Japp [ANT]

Fast om jag bara känner till ett enda monster så borde det ju vara min favorit, eller hur?
Ja, rimligtvis. Kör hårt!

/Vitulv
 
Top