Jaså? Men...
Jag ser fortfarande inte hur
principen i ditt och mitt förslag skiljer sig (ja, jag presenterade mitt förslag, inte kommenterade ditt). Båda går ut på att ju bättre man lyckas med anfallsslaget (ju sämre pareringsslag, om systemet är uppbyggt så) desto större är möjligheten att anfallaren bestämmer var träffen hamnar.
Rätta mig (igen

) om jag har fel, men såvitt jag kan se så har ditt system en nackdel, vilken i och för sig förutsätter att det inte finns några träffområdesmodifikationer, och den verkar vara att det inte finns något minus att alltid börja välja att träffa i huvud och bål. Och även om du väljer "vänster underarm", "nacken", "höger knä" och "höger hand", och lyckas bra i förhållande till försvararen, så väljer du i de allra flesta fall just "nacken" - vad är skillnaden här mot att från början välja just "nacken" som utgångspunkt för en träff?
Å andra sidan vill jag inte påstå att detta skiljer sig mot verkligheten - vill jag nedkämpa min motståndare, försöker jag träffa honom där det gör mest skada. En bruten arm i all ära, men fortsätter han utan huvud eller med en trettio centimeter djup huggskada i bröstet, så springer jag helst därifrån!
Som jag har tänkt mig med mitt sätt att lösa det hela, då anfallet är framgångsrikt men med liten marginalen för anfallaren, ges motståndaren möjligheten att påverka var träffen ska hamna genom att få "flytta" den till annan en logiskt vald kroppsdel. Vi kan som exempel ta att istället för att få en träff i nyllet, flyttar försvararen den till en fri arm, vilket ganska väl kan symbolisera en reflexmässig reaktion att skydda sig mot något som kommer mot huvudet. Vidare ger detta en anledning att genomföra en liten stridsscen, med slag, pareringar och grepp som används för att bygga upp träffen, och då ge en fasthållning det värde den bör ha i strid, oavsett beväpning (fula knep fungerar

).