Nekromanti Två ihopsata äventyr eller nästan...

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Tänkte sätta "ihop" två äventyr Kidnapningen och havets tigrar som handlar om företaget gas europa och green strife i första äventyret och triaderna i havets tigrar. Ja tänkte så här:Efter kidnapningen så har dom ju lärt känna en ganska högt uppsat person i gas europa Carl gyllenstam som råkar känna sydöstasienchef Jean-luc de meyer. Carl vet att jean behöver några livvakter till när han ska till kuala lumpur och mellan landa på supertankern. Det är ju där dom slår till triaderna. Men ialla fall så ringer Carl Jean en dag senare när rollpersonerna har av klarat det första äventyret.
Och då säger carl vad som har hänt och då blir jean väldigt intresserad och vill anställa rollpersonerna över hans resa.
Så då kontaktar carl rollpersonerna eftersom han har tagit deras telefon nummer till hem och mobil.
Om rollpersonerna acepterar erbjudandet så ska dom möta jean i tyskland i berlin där gas europa har sitt huvudkontor. För att Jean är där på ett sista viktigt möte innan semestern.
Det är där problemet kommer in. Jag kommer inte på något som kan hända rollpersonerna på vägen dit. Ni som har läst kidnapningen förstår kanske att greena strife kan slå till mot rollpersonerna för dom sabbade ganska mycket men det är nog inte så troligt eftersom dom inte vet att det var rollpersonerna som sabbade fördom men det går nog att ändra. :gremlaugh: Så tips skulle vara bra :gremsmirk:Men det kan ju hända massa annat dom har en resa från skandinavien till berlin så vem vet vad som kan hända :gremelak:
Det handlar om ganska mycket pengar som dom får och kanske lite annat också.
Om någon har förbättringar så är ja öppen men gärna några tips.

Joans Pettersson (Techno)
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Personligen är jag inte speciellt förtjust i något av äventyren men... det är ju jag det.
Hade lite svårt att läsa inlägget på grund av avsaknaden av radbrytningar.
Hoppas det går bra med äventyret, kan dock inte bidra eftersom det var så längesen jag läste äventyren.
 

Red_dragon

Veteran
Joined
20 May 2003
Messages
31
Location
karlstad
ja det går väll men det är väll roligare och ta masssa ider fårn båda rollspelen och kasta i hopp en eget äventyr
 

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Ursäkta att jag skrev ganska uppsat text men ja hade inte mycket tid när ja skrev det. :gremsuck:
Det här är inte till Mori men vem är steffo? :gremconfused: Det är ialla fall inte något me honom att göra :gremcool:

MVH Jonas (Techno)
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Stoffe är en i våran spelgrupp som får för sig mer eller mindre trevliga idéer ibland, men den här tråden handlar inte om honom. :gremsmile:
 
Top