Nekromanti Två förslag av mig...

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Här är två förslag till Neogames från mig. Läs dom, tänk efter och svara gärna...

1. Personen som skrivit "Historia"-grejen till Neotech. Jag föreslår att han uppdaterar den med viktiga grejer, som t.ex. det som hänt i USA någon gång. Jag tycker inte det är brådskande, men typ en uppdatering nån gång vore kul...

2. N2- (och EonII-) boxen som ska släppas. Kan ni inte fixa så man kan köpa boxar i "lösvikt"? Det är nog många som redan har regelboken och så men tycker det är lockande med en vacker box. Jag såg att ni ju ska sälja tärningarna för sig, så det vore kul. A3-kartan som följer med vore också kul om man kunde köpa extra, men det är nog lite svårare att fixa det...

Det var det... Kommentera gärna...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Ang. punkt nr. ett...

...varför gör du inte det själv - enda skillnaden som den ser ut nu är att : Pang bom krasch - två hus finns inte mer!

Det borde inte vara så svårt att lösa eller hur - vad som hände sedan är historia ändå i N2. Det har förflutit nästan 60 år sedan mediahajpen 2001 i rollspelsvärlden så who cares?

Jericho
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Anledningen....

...till att jag inte gör det själv är främst att det skulle bli fult. Det ser ju snyggare ut om de uppdaterar den istället. Men som sagt, det är vad jag tycker.

Egentligen borde andra saker i tidslinjen att ändras pga det som hänt. Men eftersom DET vore lite krångligt så nöjer jag mig med att bara få det nämnt iaf...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Men som sl...

...i detta spel och andra (mer seriösa) så finner jag tidslinjen/ev.händelser rätt lättmanipulerade. En sunkig eller posh rollperson 2059 har egentligen inte mer erfarenhet av detta än vad vi har av första och andra världskriget!

Vad som hänt vid millenieskiftet för dessa inbillade individer är väl egentligen ointressant eller?

Jericho
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Anledningen....

Neotechs framtida värld utspelar sig i en alternativ framtida värld, det finns inget som säger att händedelserna som inträffade för ett tag sedan i NYC egentligen inträffat i N2's historia. Så varför skulle N2's historia uppdateras?

F.ö skriver jag detta inläggg i ett ganska berusat tillstånd, men jag tycker jag lyckast ganska bnbra ändp :gremwink:...

ähhhhhh


<A HREF="http://andreas.cx/alphaomega" target="_new">http://andreas.cx/alphaomega</A> | ett digitalt fansin
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
1. Personen som skrivit "Historia"-grejen till Neotech. Jag föreslår att han uppdaterar den med viktiga grejer, som t.ex. det som hänt i USA någon gång. Jag tycker inte det är brådskande, men typ en uppdatering nån gång vore kul...

Det kan säkert bli aktuellt, men det är ingen vidare bra idé att göra det nu. Ska det bli lönt så får man vänta och se hur hela konflikten artar sig, hur den löser sig och vad den får för konsekvenser för framtiden.

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.alfaweb.nu/eonse" target="_new">http://www.alfaweb.nu/eonse</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Precis...

Det är därför jag inte tycker det brådskar nått... /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Nja...

Jag tycker det är rätt viktigt iofs... Men som sagt, alla gör väll som de vill...

Är det ingen som kan svara på mitt andra förslag???

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

LoRd KaKa

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
20
Location
Stholm
Re: Nja...

JO vist vill man ha allt utan att behöva köpa en till bok också! Så ja säger: Allt som säljs i boxar med massa saker i bör även kunna köpas separat!

2. historian bör nog uppdateras om de blir Parkering eller en stor grop (av en väte eller atombomb) av Afghanistan.

SLUTET FÖR DEM ÄR NÄRA!!

[01-09-30 kl. 08.44]

USA och Storbritannien planerar att inom 48 timmar anfalla baser i Afghanistan som kontrolleras av Usama bin Ladin, huvudmisstänkt för attackerna mot New York och Pentagon, skriver brittiska tidningar.

LoRd KaKa

[mmm kakor e goda]
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Det är bra...

...att fler tycker som jag när det gäller boxen...

Själv tycker jag att man ska uppdatera Historian även om det inte blir nütt i Afghanistan. För det som hänt är ju redan rätt sü jäkla stort...

->>Magnus<<-


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Lika stort som...

...att uppskattningsvis 40.000 barn dör av svältrelaterade orsaker varje dygn?

Jericho One - som nu slutar politisera...
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Nej... [ot]

Det påstår jag absolut inte... Jag förstår dig, för jag är också upprörd över detta. Ännu värre att USA ska ha massa tysta minuter för det som hänt när dom andra inte får det. Men på tidslinjen till Neotech ingår ju bara terroristattacker och sånt i den stilen. Den skulle nog bli rätt stor om man tog med de som svälter...

Men jag håller med, de får för lite uppmärksamhet. Och det måste vi göra något åt!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

LoRd KaKa

Veteran
Joined
29 Sep 2001
Messages
20
Location
Stholm
Re: Nej... [ot]

Uppdatera Historian ! de e ju alltid roligt med fler beskrivna terrorist-organisationer. Och Usama bin Ladins lär ju leva vidare även om nästan alla nuvarande annhängare bombas eller spränge , mördas , ....inte finns mer.... (flyr / blir dömda (nog döden) jaja nått i allafall) så kommer de nog formas en ny terrorgrupp, delvis av de som inte dog +alla som tyckte de va fel o HATAR USA o älskade Bin Ladin.


(Varför är jag Grisodlare ? LorDKaKa är inte de han e lord +KuNgKaKa härskare över ALLLLA kakor....)




[ MMM.. Kakor e goda ]
 

nexussix

Warrior
Joined
23 Aug 2001
Messages
260
Location
Stockholm
På Neotech framsidan finns det en skyskrapa som exploderar! Den måste väl bort till nästa upplaga så att Neogames blir politiskt korrekta?

nexussix@hotmail.com
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmmm...

Det skulle vara lika dumt som att stoppa "Duke Nukem" på grund av att man släppte atombomber över Hiroshima och Nagasaki för mer än 50 år sen...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
Re: Jo...

...det kan jag väl göra.
Jag var i kontakt med nån delvis ansvarig, tror det var Emil, och han påstod i alla fall att äventyret som medföljer boxen kommer att släppas separat. (Men det lär ju dröja, morrr!)
Annars håller jag fullständigt med, jag föreslår att alla med självförstörande regelböcker får rejäl box-rabatt mot uppvisande av lösbladssystem.

DONK - hoppas på rättvisa
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jojo...

Förstog det, men det är folk som verkligen tycker så som du låtsades göra... Sånna är konstiga... /images/icons/smile.gif

->>Magnus<<-


"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Håller verkligen med!

Det skulle sitta fint det! Främst boxen är jag ute efter, eftersom den är suverän att förvara böckerna (och de lösa sidorna) i under resan till och från spelmötet...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Donk_UBBT

Veteran
Joined
2 May 2001
Messages
40
Jooo...

...boxen må vara fin men själv behöver jag en hel portfölj för alla böcker, moduler, mappar med RP:ar, papper, handouts och annan rekvisita.
För att inte tala om alla T6:or (man kan aldrig ha för många tärningar, bara för mycket pengar).
Inte särskilt proffsigt kanske, men jag MÅSTE bara ha allt nedskrivet!

DONK - har problem med imrovisationen
 
Top