Nekromanti tur!

thism terlach

Veteran
Joined
27 Mar 2003
Messages
2
Location
Askersund
vilket är det mest tursamma ni haar gjort under era spelmöten?? mina är nog sani i våran spelgrupp: i en fajt med en mäktig demon så slungar han iväg en blixt som lyckas göra 34 t, sen typ lika mycket smärta.. demonen deckar och min person går och gör nådastöten.. ganska tur!
 

Naug

Veteran
Joined
22 Dec 2001
Messages
58
Location
Krokek (Norrköping)
Tur i oturen...

vilket är det mest tursamma ni haar gjort under era spelmöten??

Det måste vara när en i våran spelgrupp ligger knockad på marken och får en binderakk hammarei ansiktet... han får 68 i skada men inga farliga extraskador så han behöver bara slå ungefär 6t6 mot 14 eller nått sånt ock överlever. Det kan man kalla tur i oturen :gremgrin:
 

jorik

Veteran
Joined
9 Nov 2002
Messages
102
Location
Flurkmark
En i min spelgrupp skulle slå Ob5T6 under sju och han klarade det. Enligt regelboken var det 0,32% chans att lyckas.
Det kallar jag tur.
 

Zippo

Veteran
Joined
1 Oct 2002
Messages
178
Location
Kristinehamn, Värmland
För mig var det nog en jag spelade en riddare. Han skulle rida mot en fiende och anfalla. Men han fummlar stort mot färdigheten rida. Hästen stegrar och riddaren faller pladdask och slår i huvudet på en liten sten. Riddaren fick slå 1t6 mot sitt dödsslag(16). Men på något vis när han slog so slog han första en 6:a där efter slog han två 6:or och så fortsatte det tills han fick precis 16 och överlevde.

Både tur och otur på en och samma ögonblick.
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
första gången jag spelade, hamnade i strid beväpnad med ett kortsvärd, lyckades göra 61 i skada, träffområde magen, klöv skurken med 1 hugg...

kan säga att min karaktär var något fundersam på sitt upphittade svärd sedan :gremgrin:
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det som jag minns bäst är något som hände under senaste spelmötet då en rollperson överlevde en dödslag med sju tärningar. Jag tror han hade typ 15-16 i chockvärde. Hans tirak hade blivit biten av en annan tirak rätt i hjärnan och fick ta emot 66 i trauma. Visserligen så kommer det att ta väldigt långt tid innan han är fullt återställd men han överlevde iallafall.
 
Top