Nekromanti tur man är stresstålig

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Nu ligger vi på bb, bebis vägrar komma ut, blir mest troligt inatt eftersom jag jobbar ett nytt 26timmarspass imorgon.

För övrigt måste jag ju nämna att hela historien med källaren gick till ungefär så att jag tog en bulle som jag skulle slänga I mig på vägen men eftersom jag halkade I vattnet och hela jag plus bulle blev dyngsur så gick inte det. Duschen har vi I källaren så kunde inte duscha av mig heller. Eftersom de byter rör på vägen så har vi lustigt nog inte vattnet på dagarna så vi ligger efter med tvätten velvet gjorde att det blev lite extra snålt med kläder nu. Kommer inte henna byta innan jobbet, däremot kunde jag iaf duscha här.

Det som suger däremot är att om ungen inte kommer ut I tid missar jag det eftersom jag måste jobba, det går inte byta PGA det jag jobbar med och blir en väldigt dålig situation om jag inte kommer imorgon.

Det sög iofs lite att bullen landade I vattnet oxå men inte riktigt lika mycket
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Men som sagt tur man är stresstålig ;-) det går nog bra men lite komiskt hur det kan hända allt samtidigt. Nästa vecka tex jobbar jag fem timmar.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Nu vet jag ju inte vad du jobbar med, men har du inte kollegor som kan täcka upp för det mest akuta jobbet? Hur gör ni när någon blir magsjuk, bryter båda benen, etc?
Du har rätt till 10 pappadagar vid ditt barns födelse. Ett ödmjukt råd från en två barns far med krävande karriär: Försök att åtminstone vara med familjen de första dagarna (om det inte är liv och död att du dyker upp på jobbet såklart..) då det kan vara rätt kämpigt för modern efter förlossning + att komma i fas med nya rutiner.
Förmodligen gynnar det dem på ditt arbete med att du inte fullständigt bränner ut dig. Nöjda uppskattade mänskligt behandlade anställda brukar löna sig dessutom.

Lycka till och snart ett stort grattis då! :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Mjo egentligen men jag jobbar med autistiska ungdomar med aggressionsproblem och snabbt förändring går inte ihop så bra med det. Eftersom vi dessutom varvar tre ordinarie på fem tjänster funkar det dåligt. Det är Skit. Det skulle varit ordnat I januari men inte fixat än, men att tvärslänga in en vikarie som inte träffat någon brukare än kommer minst leda till att vikarien aldrig kommer tillbaka, med lite otur blir polis inkopplad.

Så det är inte riktigt läge just nu.

Men jag är ledig varannan vecka, förutom några timmar handledningssamtal, så från imorgon hinner jag vara med dem åtminstone till nästa söndag.

Och blir någon sjuk... Då skiter det sig ;-)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Vi fick iaf en liten grabb ikväll. Har fått se bild men imorgon blir Det träffas oxå. Sen blir Det ledigt med dem en vecka iaf
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Grattis till knodden!

(Och så vill jag samtidigt passa på att säga att alla människor som arbetar med barn och ungdomar med särskilda behov är fantastiska. Jag säger det för sällan, men ni har min fulla beundran.)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,225
Location
Örebro
Stort grattis till ungen - och att du har sinnet kvar efter allt. Låter som en väldigt tråkig historia. Hoppas att allt ljusnar framöver! (Och att du får en ny bulle...)
 
Top