Nekromanti TullCon II 12-14 September - Rollspel i Stockholm

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
För andra året i rad arrangerar Spelföreningen Vita Älgen, i samarbete med Studiefrämjandet Söderort och Botkyrka Kommuns Kreativa Fonden, rollspelskonventet TullCon. Det blir ungefär som i fjol, trevliga lokaler där trevligt folk får dyka upp och spela trevliga rollspel. Iår är konventet förlängt en dag, vi börjar redan på fredagen, och vi hoppas kunna erbjuda endel annat än rollspel också.

När: Den 12e till 14e September 2014.

Var: I Tullinge, närmare bestämt i Studiefrämjandets lokaler på Römossevägen 25, ca 20 minuter med pendeltåg söderut från Stockholm.

Hur: Konventet kommer kosta 50:- vid föranmälan. Möjlighet att sova i sovsal på konventet kommer att finnas. Vi kommer sälja frukt, läsk, godis och lite enklare föda. Dessutom finns pentry för medhavd kost på konventet samt Tullinge centrum med restauranger några minuter bort.

Anmälan: Vi öppnar anmälan den 12e Juli och stänger den 31a Augusti.

Spela: TullCon kommer inte att ha några schemalagda pass eller liknande. Istället hoppas vi att deltagarna tar tillfället i akt att hitta något nytt att spela och någon ny att spela med.
Vi hoppas kunna erbjuda bland annat morderna, samberättande indiespel, klassiskt grottröj och mer friformigt rollspelande. Vi arrangörer kommer att hjälpa till med att para ihop spelare och spelledare.

Spelleda: Det vore jätteroligt om så många som möjligt tog med sig ett spel eller scenario att leda.

Om du vill spelleda något får du jättegärna tala om det för oss - här i tråden, till mig via PM eller på kontakt@tullcon.se. Det kommer finnas möjlighet att ange spellederi-intresse i anmälan också. Självklart får du få en ingivelse dagen innan och ta med ditt favoritspel att spelleda utan att meddela det också.

Mer: Kika in på tullcon.se. Det kommer en Facebook-sida i sinom tid också.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Huzzah! Om jag kan komma så gör jag det. Om jag kommer så har jag med mig spel. Två-tre stycken i alla fall.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,414
Samma här, om jag kan komma gör jag det och kommer kunna spelleda lite blandat OSR. Eller fokusera på endast ett drop-in scenario. Om det är klart då.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Jag kommer nog minst lördagen. Möjligtvis kan jag spelleda nåt litet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
September, det är ju skitlångt fram. Men jag kommer såklart om inga problem uppstår...

Och jag har fortfarande något slags idé om att ha lite workshop/föreläsningar/samtal kring äventyrsbyggande.

Antagligen kommer jag också att vilja speltesta nya versioner av Null State och Evolutionens Barn...
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag vill uppmärksamma folk på att konventet äntligen har en Facebook-sida!

Dela den och hjälp göra TullCon II bättre än föregångaren.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Jag kommer att flytta till Oslo i augusti, men jag ska nog klara av att komma ändå. TullCon vill man inte missa!

Jag vill ha en konventsmugg också!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
12e Juli närmar sig och med det anmälningen till TullCon.

Om det är något ni vill att vi försöker fixa, något spel ni vill spela eller någon ni vill ha dit, kan det vara bra att hojta.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Idag öppnar vi anmälan! Passa på nu, den stänger snart igen (den 31a Augusti). Det är möjligt att dyka upp oanmäld, men det kostar en 50-lapp extra och vi uppskattar att veta ungefärligt deltagarantal i förväg.

Anmälan hittas här
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Likt ifjol kommer Lekberg's till TullCon för att sälja rollspel och lite brädspel. Och kanske dema nått spel också, sånt brukar hända =)

Dessutom ser det ut som om Järnringen planerar ett besök (de och Lekberg's är ju lite samma sak nu för tiden) och spelleder ett Symbaroum-äventyr.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag ser fram emot Tullcon. Finns det någon Mouse Guard spelledare som kan köra ett tre timmarspass med mig och några till?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,307
Nu har jag anmält mig och kommer som ha med mig min vanliga bunt av rollspel.
 
Top