Nekromanti Tull när man beställer från RpgNow.com

mystiskmagiker

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
10
Location
Jönköping
Jag vill beställa lite från RPGnow och som jag förstår det rätt så huserar dessa i USA. Någon som beställt och blivit drabbade av massa tull+moms som gjort att grejerna blivit dubbelt så dyra?

Självklart syftar jag på de tryckta produkterna :)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,650
Location
Rissne
Använder de sig inte av lokala POD-tryckerier då? Har för mig att mina Drivethrurpg-grejer kommit från inomeuropeiska ställen iaf, och det är väl samma grej typ?
mystiskmagiker said:
Hittade en sidan och det verkar stämma det du säger.

http://support.drivethrurpg.com/entries/23822341-Why-is-the-shipping-cost-higher-than-I-expected-

Vad är din erfarenhet av kvalitén? Det är ju inte galet dyrt men man vill ju att grejerna ska gå att bläddra i :)
krank said:
Jag beställde ett par Eclipse Phase-grejer bara häromveckan. har dem inte i handen, men jag reflekterade över att färgtrycket kändes högkvalitativt och närmast jämförbart med vanliga tryckta produkter. Jag har inga anmärkningar. Rekommenderar att du beställer något billigt en vända först och ser om du blir nöjd.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
277
Location
Helsingborg
Kvickt tips. Be snällt om företaget kan skriva "gåva" på paketet/fraktpappren så slipper du den eventuella tullavgiften.
mystiskmagiker said:
Det är sant. Men då känns det som att myglar bort något. Väljer jag ett ställe där det inte blir massa oväntade avgifter så känner jag mig mindre smutsig ;)
 
Top