Dimfrost
Special Circumstances
I avsnittet om Bringing Down the Pain i TSoY nämns det att man kan tjäna på att gå in i BDtP om man har fått Harm, eftersom Harm "skakas ut" efter BDtP. Problemet är att jag har fått intrycket att man bara kan få Harm i BDtP och inte i andra konflikter. Okej, det finns några undantag i världskapitlet (gift och den trefaldiga magin), men de är just undantag också. Har jag missat något, eller är det Clinton R Nixon som är ute och cyklar?
(Jag har inga sidreferenser eftersom min bok är utlånad till den råzah hesten och jag inte orkar leta i SRD:n, var det nu är den befinner sig.)
/Dimfrost
(Jag har inga sidreferenser eftersom min bok är utlånad till den råzah hesten och jag inte orkar leta i SRD:n, var det nu är den befinner sig.)
/Dimfrost
Det kunde nog ha varit lite tydligare förklarat att det var som åsyftades med rådet att ge sig in i BDtP för att få skaka ned Harm, tycker jag.
När jag läste igenom reglerna igen under julen (jag har läst dom för något år sedan innan, bara) tycker jag att jag begrep mig på det mesta, och dessutom gillade jag det mer än tidigare. Vi får nog ta och testa det någon gång.