Nekromanti Tryckfel ????

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Är det ett tryckfel eller ska det vara så som det är inom den alviska bågskytteriet ??? Det finns tekniken uppföljning i den och om jag inte mins fel så kan man endast använda den i närstrid.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Ja det var precis den jag syftade på. För vi tyckte att det lät lite underligt att den skulle vara med i stridsskolan men nu har vi då fått svaret. Tackar !!!! :gremlaugh:
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Re: Tryckfel, ja men väldigt roligt

Det är i alla fall ett välidgt roligt tryckfel.

Alven skjuter, pilen flyger iväg i en lång och graciös båge.
Den träffar och tiraken snubblar bakåt.
YES!!, den träffa och han blev tillbakaknuffad, tänker alven, nu får jag skjuta igen.

-örn
 

litleme

Warrior
Joined
23 Jun 2001
Messages
279
Location
örebro
Re: Tryckfel, ja men väldigt roligt

hittade ett tryck fel i alvboken ,i berömda alver delen ,där det står att kiona nentari är kiryaalv :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Läs erratan, för h-e!!!

"hittade ett tryck fel i alvboken ,i berömda alver delen ,där det står att kiona nentari är kiryaalv"

Men snälla nån, det där har varit i erratan sen före Frihetskriget eller nåt!

http://www.neogames.se/eon_err.htm <--- se till att bokmärka den där adressen! Få upp den i FAQn. Stämpla den i pannan på alla forumsbesökare. Skriv den högst upp i headern. Spamma Eon-forumister med adressen till erratan!
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Tryckfel, ja men väldigt roligt

Men igentligen skulle det faktiskt kunna gå. Alven skjuter en pil, tiraken far bak, alven drar snabbt en ny pil och skjuter igen. Men då borde väl ändå Snabbdragning även stå med i den. Men man kan ju alltid tänja lite på reglerna om man nu vill.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Förklaring 'Uppföljning'

Saken är den att Uppföljning ENDAST kan användas om fienden får en så kraftig smäll att denne knuffas bakåt. Detta blir väldigt egendomligt när man börjar prata om att använda uppföljning på avståndsvapen.
 

Mäster Atrion

Warrior
Joined
24 Nov 2002
Messages
243
Location
Piteå, Norrbotten
Re: Förklaring 'Uppföljning'

Ja det förstådd men det är ju inte omöjligt. Nog kan det bli anog starkt tryck av en pil så du far bakåt !!!! Så det borde inte vara omöjligt.
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Re: Förklaring 'Uppföljning'

Visst. Det kan jag intyga. Vi har lyckats skjuta iväg pirater med pilbåge.
Däremot kan man inte göra en uppföljning p.g.a. att man då måste springa fram och slå till sin motståndare med bågen eller armborstet eller vad man nu använder.
Det tar för lång tid att ta upp en ny pil, ladda och skjuta för att man ska kunna göra en uppföljning. Det blir i så fall samma sak som att skjuta som vanligt.
 
Top