Nekromanti Trycka enstaka ex.

Pirog

Veteran
Joined
3 Jun 2003
Messages
94
Location
Växjö.
Vi har under många år spelat ett egenskrivet rollspel i min grupp.
Genom åren har jag dessutom samlat på mig ett gediget arkiv av inspirationsbilder som jag helt enkelt sparat ner från internet.

Jag har för skoj skull börjat layouta mitt spel vid tillfälle och det var då två frågetecken uppstod som jag gärna skulle ha hjälp att få svar på.

1. Finns det någon tjänst där man kan trycka upp endast ett exemplar av en bok utan att förlora på kvalitén. Jag vill ha glansigt papper och hårdpärm (mjukpärm funkar i värsta fall) och hela boken i färg (enstaka sidor kanske bara blir svart och vitt men för enkelhetens skull säger vi "hela boken").
Jag är medveten att om tjänsten finns att priset blir tvunget att bli högt. Men att få ha ett eget rollspel i högkvalitativ bokform på bordet när vi spelar, skulle kännas mysigt. Jag skulle absolut kunna betala upp till en tusenlapp i värsta fall för att få mitt rollspel tryckt. Räknar med 300-400 sidor totalt.
Om tjänsten finns, vill ni dirigera mig dit? Ett krav är ju då, troligtvis med hänvisning till fråga 2, att tjänsten inte tvingar mig att publicera den här boken jag vill trycka, offentligt i någon form.

2. Och såklart en viktig fråga. Vore det lagligt?
Bilderna är ju bilder jag inte betalat för utan bara dragit ner från nätet från en rad olika sajter. Min avsikt är att endast ha ett exemplar av den här boken, för eget bruk. Jag kommer alltså -inte- trycka upp och sälja eller ge ens till min spelgrupp. Ett ex, that's it.
 
Top