Nekromanti Trycka en egen bok men med speciella krav.

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Hej.

Då jag vet att många här har beställt böcker ifrån Lulu och liknande så frågar jag efter hjälp här.

Jag kommer att vara i behov att trycka en egen bok. Boken kommer bli ca 200sidor med illustrationer och text. Då boken kommer att ges till spelarna i mitt egna rollspel som en handout/informationsbibel som spelarna kommer använda om och om igen måste den uppfylla särskilda krav.

Jag vill att den ska tryckas på/i grovt papper (tänk er lite handgjort papper känsla).
Boken ska vara läderinbunden eller liknande.
Om det finns möjlighet till låsningsmekanism av något slag är detta ett stort plus.

I det stora hela ska boken förmedla en känsla av 1800-tal, det ockulta och förbjuden kunskap.

Någon som vet vart man kan vända sig?
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,555
Location
Umeå
Du behöver leta rätt på ett bokbinderi. Ett vanligt tryckeri kan inte göra det jobbet åt dig.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Björn Wärmedal;n303706 said:
Du behöver leta rätt på ett bokbinderi. Ett vanligt tryckeri kan inte göra det jobbet åt dig.
Tack Björn, ska definitivt kolla in det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
När jag gjorde Svenska Kulter, den läderinbundna versionen, hjälpte Vulkans tryckeri med det (5 ex handgjordes i Riga, svart läder, och loggan inpräntad med silverfoliering). Dyrt, men mycket billigare än i Sverige.
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Arfert;n303807 said:
När jag gjorde Svenska Kulter, den läderinbundna versionen, hjälpte Vulkans tryckeri med det (5 ex handgjordes i Riga, svart läder, och loggan inpräntad med silverfoliering). Dyrt, men mycket billigare än i Sverige.
Stort tack för infon Arfert. Ska definitivt kolla in det då boken är själva axeln som spelet roterar runt vill jag att det ska vara snyggt, bra känsla och framförallt trovärdigt.
 
Top