TRUIMFCUPEN -- FINALOMGÅNG

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,351
Haha, grattis!

blev lite snopen när jag insåg att du haren hel kontinent för dig själv 😂
Ja, det var flax med startpositionen. Det riktiga gentlemannaspelet är ju 1v1-Cymanti på drylands!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,447
Location
Köping
Berrättarröst: "Det gick mindre bra för @Vimes i den andra matchen."

Screenshot_20210617-183148_Polytopia.jpg

Hittar man fem städer och motståndaren två så är det ganska färdigt. Får dock säga att jag satt och oroade mig för att det skulle komma en jätte ur den där ruinen Vimes hittade nära min huvudstad. Då hade det blivit lite hårigt.

Det går ju mindre bra i min Aquarion-match mot @Martin3 om det är nån tröst.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,351
Jag har insett att jag inte kan spela 1v1 med stammar som inte har en ekonomitech som start. Jag vill ju köpa riding som min första för att kunna vara aggro och kontrollera kartan, men det håller ju inte med typ Ai-Mo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Spännande spännande!

Vimes visar var skåpet ska stå med Cymanti spindlar! Hellzon visar hur man kramar bestämt!

Ska TRUIMFCUPEN behöva avgöras i en blixtomgång? Lycka till alla spelare i den framgångstätaste av alla Polytopiacuper på rollspel.nu i juni! :D


FINALOMGÅNG!

Nu hejar vi på de här kraftfulla Polytopiamästarna mot nya truimfer! Ni vet vad som väntar: hemmaplan bestämmer stam, bortaplan karttyp!

Let the fun begin!

Lycka till @Vimes @Hellzon och @Martin3
:D

Matchomgång 1Matchomgång 2
Vimes-Hellzon 0-1Hellzon-Vimes 1-0
Martin3-Vimes 1-0Vimes-Martin3 1-0
Hellzon-Martin3 0-1Martin3-Hellzon

Påpeka gärna felaktigheter!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,447
Location
Köping
Grattis @Martin3 !

Jag har insett att jag inte kan spela 1v1 med stammar som inte har en ekonomitech som start. Jag vill ju köpa riding som min första för att kunna vara aggro och kontrollera kartan, men det håller ju inte med typ Ai-Mo.
Nej, Ai-Mo (och Xin-Xi) blir ju aggro med klubbgubbar istället och det blir inte samma tempo.
Kul med 1v1 Ai-Mo förresten, deras grej är att de (typ) garanteras ett monument på runda 5, som de andra stammarna kan titta i himlen efter (hålla fred i fem rundor i endgame jodu). Men i 1v1 har den andre samma fördel...

Jaha, var det din huvudbas 😳

jag började fundera, var tusan har han gömt sin huvudstad.

View attachment 6546
Jadu, jag kom inte ens igång innan det började svärma in sköldpaddor. Lustigt nog fick jag en krabba ur en ruin... i sista rundan.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Grattis @Martin3 !


Nej, Ai-Mo (och Xin-Xi) blir ju aggro med klubbgubbar istället och det blir inte samma tempo.
Kul med 1v1 Ai-Mo förresten, deras grej är att de (typ) garanteras ett monument på runda 5, som de andra stammarna kan titta i himlen efter (hålla fred i fem rundor i endgame jodu). Men i 1v1 har den andre samma fördel...



Jadu, jag kom inte ens igång innan det började svärma in sköldpaddor. Lustigt nog fick jag en krabba ur en ruin... i sista rundan.
Ja jäklar att du stal den från mig, var riktigt orolig tills det stod att spelet var slut…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
TRUIMFCUPEN 2021

FINALOMGÅNG!

Nu hejar vi på de här kraftfulla Polytopiamästarna mot nya truimfer! Ni vet vad som väntar: hemmaplan bestämmer stam, bortaplan karttyp!

Let the fun begin!

Lycka till @Vimes @Hellzon och @Martin3
:D

Matchomgång 1Matchomgång 2
Vimes-Hellzon 0-1Hellzon-Vimes 1-0
Martin3-Vimes 1-0Vimes-Martin3 1-0
Hellzon-Martin3 0-1MARTIN3-HELLZON 1-0

Påpeka gärna felaktigheter!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Mina vänner!

Vi har en vinnare av TRUIMFCUPEN 2021 och vinnarens namn är


MARTIN3
STORT GRATTIS ÖNSKAR TÄVLINGSLEDNINGEN OCH VILL RÄCKA ÖVER EN DIGITAL GRATULATION I VÄNTAN PÅ DEN RIKTIGA!

Screenshot_20210611_080846.jpg
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,486
Tack alla som ville vara med i det här trevliga tidsfördrivet! För att skänka lite extra skimmer över turneringen har jag nu i samråd med Martin3 skänkt en ytterst blygsam och symbolisk gåva till Röda Korset. Martin3 kommer få ett tryckt gåvobevis med posten, men tillsvidare får ni nöja er med en bild på ett digitalt gåvobevis (som tyvärr är för stort för att lägga till i sin helhet):

1624002057457.png

Vandringspokalen skickas också hem till Martin3 som härmed får ansvaret för den och att den skickas vidare till en annan vinnare om så skulle behövas.

GRATTIS MARTIN OCH TACK ALLA FÖR JÄTTEROLIG TURNERING!
 
Top