Nekromanti Truhk uppfostring

Demolas

Veteran
Joined
14 Feb 2002
Messages
62
Location
Edsbro
Det står på truhk uppfostring att man måste välja ett tvåhands krossvapen. Kan man då använda en morgonstjärna fast truhken kan använda den med en hand?
 

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Jag vet inte vad det är för stats på en morgonstjärna, men om den är tvåhands och din Trukkh är såpass stark att han kan använda den med en hand så funkar det ju. Det är ju fortfarande ett tvåhandsvapen. Trukkhen måste ju ha varit svag nångång så att han var tvungen att använda båda händerna...
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Det blir ju löjligt om Trukhen är för stark för att använda vapnet. Men när han var ung och grön kanske han var tvungen att ta i med båda händerna, det var ju då han blev uppfostrad. Vips, så löste sig problemet.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,219
Location
Göteborg
Regeländring

Kör med regeln:
Inte högre attribut än åldern. En åttaårig frakktrukh kan således högst ha 8+8=16 i STY. Bättre iallfall.
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Re: Regeländring

Då vill jag inte möta en pensionerad Thruk.../images/icons/laugh.gif/images/icons/grin.gif

*skämt*
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Re: Regeländring

En sak som jag reagerade emot var förra gången jag spelade EON. Jag sköt en pil. Fick in en "träff" i halsen. Men sedan när vi slog för vart jag skulle träffa, så blev utfallet att jag endast rispade halsen. Jag trodde att jag redan slagt för attt träffa. Men jag missade ju egentligen....Liten besvikelse. /images/icons/sad.gif
 

Lan

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
113
Location
Ängelholm
Re: Regeländring

Snart så hugger walium.....snart så...




ja



alldeles strax.....kommer han att hugga....snart...NÄHÄ. Han har legat av sig. Eller så kanske han inte är inloggad:)) Vi får passa på.
 

mat

Veteran
Joined
12 Mar 2002
Messages
103
Location
Ängelholm
Re: Regeländring

Nananna, var inte orolig, för man kanske missar trots att man träffar..eller något liknande /images/icons/laugh.gif
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
Varför skulle du vilja ha en morgonstjärna när du kan ta en binderakk och socka sisådär ob11T6 i ansiktet på spydiga dvärgar? :gremlaugh:
 

volador

Veteran
Joined
22 Mar 2002
Messages
148
Location
Karlskoga
eftersom kostnaden för moment när man tillverkar egna stridskonster inte skiljer sig mellan 1h och 2h vapen så spelar det nog inte så himla stor roll....du kan helt enkelt säga till din SL "är det ok om jag gör så här i stället?" då säger han med ganska stor sannorlikhet "ja"
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Annars kan man ju se det som att en Morgonstjärna är ett tvåhands krossvapen i grunden. Att din Trukh kan ha den i en hand spelar ingen roll, den är fortfarande tchåhands och han kan ha den i två händer om han känner för det.
 

Demolas

Veteran
Joined
14 Feb 2002
Messages
62
Location
Edsbro
Det är inte min Truhk .
Det är en rollspelares truhk.Jag frågade också farför han inte tog en binderakhammare istället.
 
Top