Nekromanti True Faith

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Vilken/vilka av alla religioner/kulter/större filosofier i Eon tycker du är ballast/bäst/koolas/mest respektingivande/bamboocha och varför?

Några religioner jag inte tycker om är i alla fall Daakkyrkan och (insert random kult here). De känns bara så jävla standard, kliché, passé och b.

Nu var det ett bra tag sedan jag läste igenom religionboken (det var ett bra tag sen jag gjorde något överhuvudtaget som ade någonting med Eon att göra), så ni är välkomna att pigga upp mitt minne och konvertera mig.

- Danne (i brist på andra intelligenta aktiviteter).
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Själv tycker jag inte att någon religion som står i Religioner: GK är överhuvudtaget läsvärda. De religioner som har blivit intressanta är de som beskrivits i andra moduler. Till exempel de religioner och som står med i B&M är mycket intressantare och utvecklade. Religioner är i mina ögon en tråkig bok att läsa. Den känns torr och enformig.

En religion som jag gillar skarpt är Sirion-tron. Fast det kanske har med att göra att den har kommit så nära mig och mina medspelare då en av våra spelare har en Kraggbarbar.

- Jocke, svammlar vidare.
 

Syeth-hd

Warrior
Joined
13 Mar 2004
Messages
310
jag tycker jordmodern är bäst. religionens anhängare består huvudsakligen av medlemmar av en ras som vissa försöker ta reda på hur man får dom att se ut som riktigt elaka pirater. denna religion kräver inget ihärdigt dyrkande. bara respekt för livet och själva jordmodern förstås.

sen är det förstås "filosofin" magiteori som jag gillar då dessa helt enkelt försöker ta reda på hur världen ser ut. inget som t.ex förändra världen på gott och ont som många religioner vill.

dessa är min favorit religion och min favorit filosofi.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Mahktah är cool.

Rúnatron är cool. (Och för övrigt min egen skapelse till ett eget land)

Den Gamla tron är cool.

Siron är cool.

Raunatron är cool.

Vontar funkar.

Kamors religion är cool.

Mhîmtron kommer att bli cool. Iom Västlanden.

Kamrofernas "tro" är cool.

Typ.

-Hjalle
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
jag tycker jordmodern är bäst. religionens anhängare består huvudsakligen av medlemmar av en ras som vissa försöker ta reda på hur man får dom att se ut som riktigt elaka pirater. denna religion kräver inget ihärdigt dyrkande. bara respekt för livet och själva jordmodern förstås.

Om du menar misslornas tro så tror de på allmodern.

/Jaggernaut - grön sak.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Rúnatron

"Rúnatron är cool. (Och för övrigt min egen skapelse till ett eget land)"

GIMME!!!!

- Danne, in med det nya och ut med det gamla.
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jag tycker att de flesta religioner är bra och intressanta.

Daakkyrkan kanske inte är en favorit hos mig men den är rätt tuff och det är ganska svårt att inte ta den för kristendomen vilket gör det hela ännu mer intressant och roligare.

Jag har ingen favorit religion men Samoriska läran ligger högt i topp hos mig då jag är ganska intresserad av hela Soldarn och Asharien.
 

KraggenRese

Veteran
Joined
17 Apr 2005
Messages
8
Location
Tungelsta
SIRON SIRON SIRON.. oyeah..

Grokk//Siron blir nog inte så imponerad när du möter honom som en lemlestad man..

Rese//JAG ÄR SIRON......

alla dumma dör..

the end.

KraggenRese fortsätter att fjanta vidare utan att veta vad han egentligen gör:D
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
I Asatron (Tor, Oden och kompani) så får du komma till Valhall när du dör i strid. I Martari får endast de värdiga komma till hans paradis och dem värdiga e såna som typ bara håller sig till rena och coola knep.

I båda religioner så kommer ju det en Ragnarrök där dem coola ska spöa dem töntiga. Och när allt e över kommer allt vara bra i all framtid.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
"Asatron (Tor, Oden och kompani) så får du komma till Valhall när du dör i strid."

Inom vissa varianter av kristendomen, judendomen, buddhismen och islam också. Heck, jag vet nog knappt en enda religion som inte har någon liknande belöning för martyrer.

"I båda religioner så kommer ju det en Ragnarrök där dem coola ska spöa dem töntiga. Och när allt e över kommer allt vara bra i all framtid."

Beskrivningar om världens undergång är också mycket vanligt förekommande i många andra religioner. Asatron är (var) inte på något sätt unik med att beskriva hur mycket däng världen skulle få på den yttersta dagen, läs bara random kristen, judisk eller muslimsk domedagsprofetia så får du se.

- Danne has written.
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Beskrivningar om världens undergång är också mycket vanligt förekommande i många andra religioner. Asatron är (var) inte på något sätt unik med att beskriva hur mycket däng världen skulle få på den yttersta dagen, läs bara random kristen, judisk eller muslimsk domedagsprofetia så får du se.
Förutom då att de kristna, muslimerna och judarna inte behöver slåss på domedag, där kommer ju bara frälsaren och pekar ut dem som inte är tillräckligt coola. Medans Asarna/Martari blir det en jävlans strid som kan förloras.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tru Faith

Vilken/vilka av alla religioner/kulter/större filosofier i Eon tycker du är ballast/bäst/koolas/mest respektingivande/bamboocha
Den som offrar flest jungfrur åt tentakelförsedda äldre gudar.

och varför?
Just därför.

Nej, men lyckas jag bara göra något vettigt av Västlanden-manusets religionskapitel som jag håller på och sliter med ska Mhîmrätten och zhanernas religion i övrigt nog kunna bli riktigt tuff. Jag måste bara få härket skrivet först...

Maktahdyrkan och Cirzatron är annars de tuffaste och mest originella. De slumpmässigt inslängda sektreligionerna är nästan utan undantag störtfåniga. Daakkyrkan och Mhîmrätten och sådana rippoffs från verkligheten hade kunnat bli bra om någon bara bearbetade dem med glödtång och blåslampa; det är ju det jag försöker med den senare. Kamorfernas 'religion' är jag också rätt nöjd med.

- Ymir, amatörteolog
 

snöboll

Veteran
Joined
25 Sep 2005
Messages
19
Location
Sigtuna
Men jag tycker faktiskt Daak är ändå mest respektingivande!
bara för att man är Daak troende så behöver det ju inte betyda att man är ond heller... Men de är fett respekt, jag är inte så insatt i de olika religonerna så igentligen bör jag inte yttra mig... :gremsuck: :gremtongue:
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Jaa, du... [OT]

"Nej, men lyckas jag bara göra något vettigt av Västlanden-manusets religionskapitel som jag håller på och sliter med ska Mhîmrätten och zhanernas religion i övrigt nog kunna bli riktigt tuff. Jag måste bara få härket skrivet först..."

...som sagts tidigare så ser jag väldigt mycket fram emot Västlanden. Den modulen är i stort sett avgörande om jag överhuvudtaget ska fortsätta spela med det officiella Mundana eller inte. (så fan ta dig om den blir dålig, då jääääävlar ska jag självmordsbomba mig och ta med mig hela Skåne i processen... :gremelak:)

- Danne, vill bara påpeka att för mycket filmjölksätande i skolan + datorsittande är en dödlig kombination.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Re: True Faith [Mycket OT]

GGGAGAAAAGAGGAAAAaHHHHHHH!!!!!!!

Snälla sluta använda de och dem om ni inte vet när och hur de ska användas, det irriterar bara de som läser!!!
 
Top