Nekromanti Trudvangska alver

Lindström

Veteran
Joined
5 May 2005
Messages
7
Kan inte göra annat än att hålla med. Perkans alver har en vild touch, lite mera djuriskt. Precis så vill jag ha mina alver i Trudvang. När jag förut samtalade med killen så funderade han på att skriva en liten modul om korpikalla-alverna och göra en bunt bilder därtill. Detta är absolut inget bestämt. Men jag hoppas på att han kommer genomföra detta.

All the best,
Lindström
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Uj !!

Fasen, man blir ju nästan mörkrädd när man se de där alverna ju. De skulle jag inte vilja möta mitt ute i natten i en mörk skog.... :gremshocked:

Dock får jag säga att de var otroligt välgjorda, det går ju inte att förneka.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vansinniga? Ja.

Coola? Måhända, om man överdoserat Warhammer.

Trudvang? Näe, det tyckte jag inte. Mer... Royo på steroider.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Ascoola ...

... men jag skulle hellre säga att de är älvor än alver.

Älvor och alver har ett liknande ursprung i Trudvang, men älvor är elakare och brutalare. Tycker jag i alla fall.

M.
 

Lindström

Veteran
Joined
5 May 2005
Messages
7
Re: Ascoola ...

... men jag skulle hellre säga att de är älvor än alver.

Älvor och alver har ett liknande ursprung i Trudvang, men älvor är elakare och brutalare. Tycker jag i alla fall.

M.
Hum, det låter som en intressant idé! Jag stödjer den helt klart. Vågar man dock fråga lite vilka kulturer som du kommer ta inspiration från? Jag ser gärna lite sameinspirerat och möjligtvis en smula indankultur.
Hur har du tänkt det hela med länken mellan älvor och alver?

Um.. möjligen lite mycket frågor. Väldigt nyfiken bara. :gremsmile:

All the best,
L
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,513
Location
Stockholm
Inga samealver

Tja det är svårt det där. Jag kommer inte att göra same-alver, kanske lite indiankänsla. Men det är det stora problemet jag har, att hitta en uttryck som känns Trudvang men som inte är för uppenbart, men inte för konstigt. Och som inte är gjort till döds.

M.
 

Lindström

Veteran
Joined
5 May 2005
Messages
7
Re: Inga samealver

hum.. sant, sant. Det jag lite hoppats på är väl i vilket fall som helst lite vildare alver, med endast skogen som deras hem. Där har de levt hela sitt liv. Känslan av överlednad tycker jag ändå att ska finnas där. Bra att du kanske tar en del inspiration från indianerna. Det är ju möjligt att en del alver har ngn koppling till andevärlden. Hur som helst så tycker jag det lät intressant med alver som liknar älvorna. Kanske en aning busiga och jordnära.

Trevligt trevligt,
L
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: Inga samealver

Fattar dilemmat, mainstream fast ändå inte. Fast jag tycker att det iofs vore synd med ännu mer runstenar och kelter. Alverna har väl funnits i Trudvang typ hurlänge som helst och därför vore det väl inte helt galet med något som inte vore fornnordiskt insprirerat. Vore inte lite inka helt något att fundera på? Vävda sjallar med kantiga mönster och spetsiga mössor t.ex.
 

Perkan

Veteran
Joined
7 May 2005
Messages
38
Location
varierar
Jag får tacka och bocka för all rolig respons, spott som spe!

Ni skulle bara veta vad jag har för sjuka planer för Trudvangs alver... :gremwink:

Skämt åsido, nu var ju all djurisk utflippning tänkt att vara exklusiv för Korpikalla... Koihva kan jag tänka mej vara lite mer... sansade.

Själv vill jag gärna se mer badassalver.Eftersom naturen och vildmarken i Trudvang oftast avbildas som mystisk, mörk och främmande tycker jag detta borde mer eller mindre avspeglas på alverna.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du har en djäkligt säker hand. Det där var väldigt, väldigt snyggt. Lirade också väldigt bra ihop med Tapias pennföring; (som jag anser vara Trudvangs officiella teckningsstil), utan att för den sakens skull sakna egen personlighet det minsta.

Jag är iaf mycket imponerad. Och så är jag övertygad om att jag inte ska posta mina egna alvbilder någonstans... (jag hade gått mer på same-linjen, och alver med finsk överläpp ser inte särskilt häftiga ut, inte i min tappning iaf...)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Satan i gatan!

Det där var ruskigt snygga bilder! Jag ser gärna Trudvangs alver som obegripliga naturväsen som fullkomligt struntar i mänskliga lagar och moral. Dina vilda men ack så vackra alver verkar precis höra till den kategorin.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Bäst!

Bästa jag sett på länge. Jag har inte sett en alv på öh... tio år som gör mig sugen att ha med alver när jag spelar rollspel. Men nu har jag det. Hur bra som helst, ord räcker inte.
 

Y Tvetunga

Veteran
Joined
23 Jul 2000
Messages
34
Location
Sö!Tälje!
Fler bilder?

Helt otroligt coolt, måste skriva äventyr nu.
Har den gode Perkan gjort fler bilder som man kan beskåda nånstans?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sweet !

Wuj Wuj !
Resten av vår gode Perkans bilder vart ju inte tråkiga någonstanns ju !!
Way to go !!
 
Top