Nekromanti Trudvangbrud

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
I 'spelrelaterat' eftersom den består av ungefär det jag tyckte verkade roligt att rita när jag sneglade i en bok om rollpersoner i Trudvang -och det jag tyckte var coolt med Korpikalla.

Det här är den enda skissen jag fick med mig hem från GothCon! Alla andra gick till sina respektive ägare, och ingen har jag scannad :gremsmile:
Skissen är egentligen bara blyerts på papper, färg och textur är tillagda i photoshop under efterbehandlingen, för att pimp my sketch är minst lika kul som pimp my ride.
 

Attachments

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Brings me back, en gång i tiden lirade jag en korpikalla som var svärdsmagiker. :gremsmile:
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Det är faktiskt dina dåligt målade figurer från söndagen som är anledningen till att spjutet har små satteliter! Så det så. Den där fina ametistyxan som det visst EGENTLIGEN svävar stenar runt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Najs! Texturen är ju skituff dessutom.
Fast jag skulle, som den skisskåte fan jag är, velat se den mer skissig. Skisser är det bästa som finns. Nåväl, cool iaf. :gremsmile:
... Kom förresten på det att du kanske tecknar så där cleant redan från början?
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
... Kom förresten på det att du kanske tecknar så där cleant redan från början?
Haha, nej. jag skissar så kladdigt att jag behöver föra över skissen på ett nytt papper för att man ska se vad det föreställer :gremwink: Men jag gillar också mer 'skissiga' skisser förstås, även om det är rätt mycket antingen eller när det gäller mig :gremsmile:

Det är ingen yxa utan en stridshammare ;_;
Men Q_Q på dig då, gnällspik :gremlaugh: Okej, stridshammare.
Jag erkänner mig rättad.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Då krävs det nog tyvärr att du tittar över axeln på mig något konvent (då jag ändå medvetet skissar mycket mer städat än annars) för sådana menlösa härken delar jag inte med mig av :gremtongue:
 
Top