Nekromanti Trudvang Wiki

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
Efter att ha införskaffat i stort sett allt som publicerats om Trudvang måste jag säga att Trudvang överträffat mina förhoppningar. Världen har en känsla som jag sökt rätt länge efter och de publicerade böckerna håller sig på en makro-nivå som passar, i alla fall mig, som hand i handske. För en så pass erfaren spelledare som undertecknad :gremwink: är det ju inga problem att fylla i på mikro-nivå så mycket eller litet som önskas.

I en tidigare tråd frågade jag forumet vilka skillnader som fanns mellan mitt favo spel RQ och DoD, min tanke var nämligen att modda RQ så att det passade till Trudvang. När jag sedan märkte att skillnaderna var mindre än jag föreställt mig insåg jag att det var bättre att modda DoD och ändra det jag inte gillade. DoD finns ju (till skillnad mot RQ) i tryck och utvecklas aktivt. Eftersom det var ett antal saker i reglerna som jag inte gillade så behövde jag ett sätt att göra dessa ändringar tillgängliga för mina (framtida) spelare och därför har jag byggt upp en wiki - som jag kallat Trudvang Wiki . Här har jag publicerat de regeländringar som jag tycker behövs samt lite hemsnickrad info om Trudvang och eftersom detta är en wiki kan även andra hugade bidra med texter.
 
Top