Nekromanti Tronländaren - En Drakar och Demoner Trudvang film

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Den där verkade ju riktig cool! Hoppas det faktiskt håller hela vägen också.

Passande att det kommer en DoDfilm sammtidigt som det ska komma en DnDfilm :gremgrin:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Rymdhamster said:
Den där verkade ju riktig cool! Hoppas det faktiskt håller hela vägen också.

Passande att det kommer en DoDfilm sammtidigt som det ska komma en DnDfilm :gremgrin:
Göött, mycket skägg, mycket skog och mycket folk man känner :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag gillar väl egentligen intiativet men

var är Simon!? Kom igen, du kan inte göra en filmadaption av ett svenskt rollspel utan att ha med Sveriges mest kända rollspelare som dual-classar som skådis.

Sen kan jag inte hjälpa att notera 1900-talets industriskogar som de vandrade runt i ... =)
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,696
Location
Värnhem, Malmö
Möller said:
Jag gillar väl egentligen intiativet men

var är Simon!? Kom igen, du kan inte göra en filmadaption av ett svenskt rollspel utan att ha med Sveriges mest kända rollspelare som dual-classar som skådis.

Sen kan jag inte hjälpa att notera 1900-talets industriskogar som de vandrade runt i ... =)
Vi får nöja oss med minigolf-Karl. :gremwink:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Etepete said:
Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
Vadå, det är ju riotmindsspråk. Typiskt Trudvang med dylika meningar.
 

Vinterskog_UBBT

Veteran
Joined
25 Mar 2013
Messages
62
Location
Sverige
Etepete said:
Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
Det är såklart att de ska prata svenska men det blir ju lite töntigt samtidigt. Allt blir liksom töntigare på svenska om det inte görs rätt!

Det känns lite som om några lajvare är ute å promenerar å försöker prata ädelt genom att använda högtravande språk.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,022
Location
Ereb Altor
Etepete said:
Synd bara på replikerna. "Han förväntar sig att vi skall bringa honom ett mäktigt svärd." hmmmm... :/
:gremsmile:

Haha, ja. Var inte heller helt övertygad av skådespelarinsatserna. Men, kul ändå.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Vinterskog said:
Det är såklart att de ska prata svenska men det blir ju lite töntigt samtidigt. Allt blir liksom töntigare på svenska om det inte görs rätt!
Njae - dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska. Dåliga repliker är töntiga vilket språk de än uttalas på - tror inte det ligger något särskilt töntigt i svenskan.
 

eldilon

Veteran
Joined
20 Sep 2003
Messages
96
Location
Göinge
dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska.
Instämmer. I en annan tråd har det pratats mycket om D&D-filmerna. Den första av dessa kan med fördel användas för att motbevisa påståendet att allt låter bättre på engelska.

Nej, det enda som är säkert är att ALLT låter bättre på isländska! :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,501
Eldilon said:
dåliga repliker är dåliga på svenska och dåliga på engelska.
Instämmer. I en annan tråd har det pratats mycket om D&D-filmerna. Den första av dessa kan med fördel användas för att motbevisa påståendet att allt låter bättre på engelska.

Nej, det enda som är säkert är att ALLT låter bättre på isländska! :gremwink:
Jeremy Irons var ju grym :gremwink:

I can feed on your rage!!! tatataatatat.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Alltså, all cred till projektet och alla de inblandade.
Det här är ett urwicked projekt med mycket coolhetsfaktor!

Men ...

... Jag kan inte sluta tänka lajvare filmade med bra utrustning. Jag vet inte varför. På något vänster känns ljussättningen off och kläderna är hela och rena lajvkreationer. Det gör nog sitt.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
solvebring said:
... Jag kan inte sluta tänka lajvare filmade med bra utrustning. Jag vet inte varför. På något vänster känns ljussättningen off och kläderna är hela och rena lajvkreationer. Det gör nog sitt.
Det fina med det är ju att lajvare ofta har snyggare grejer än vad vi sett i svensk medeltidsfilm (och en del annan medeltidsfilm också). Så, yay lajvare!

Jag blev lite impad av fotot faktiskt. Många bilder var riktigt fina. Det jag hade svårast för var nog den troligen tungt Lord of the Rings-inspirerade bilden där de står på någon slätt och tittar mot berg i fjärran.

Allt som allt så tror jag bara att det är att tacka och ta emot. Man får ta det för vad det är: även om det blir lite dassigt så lär det väl kunna vara Sveriges bästa fantasyrulle sedan Ronja Rövardotter?
 

yokowermland

Warrior
Joined
27 Dec 2003
Messages
238
Location
Wermland
Håller med Debracy. Fotot är skitsnyggt och lajvare har snyggare grejor än svenskfilm kan drömma om. Tänk bara på "Tre Solar" eller den där filmen med Carl Einar Häckner (Peri Tårar). Lajvar Rules snygga medeltidskläder helt enkelt.

Tycker nog att klassen på skådespeleriet är ganska bra och defenitivt över förväntan. Sedan är produktionen skitsnygg.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
solvebring said:
... Jag kan inte sluta tänka lajvare filmade med bra utrustning. Jag vet inte varför. På något vänster känns ljussättningen off och kläderna är hela och rena lajvkreationer. Det gör nog sitt.
Det fina med det är ju att lajvare ofta har snyggare grejer än vad vi sett i svensk medeltidsfilm (och en del annan medeltidsfilm också). Så, yay lajvare!
Må det. De ser för hela och rena ut helt enkelt. Något även lajvare gör – enligt min personliga erfarenhet och de lajvfoton jag sett. Möjligen med undantag för svartfolken.

Kort sagt är det inte så mycket hur snyggt det är. Prylarna och kläderna är i sig tillräckliga, om jag får säga det själv. De ser dock ut som de tagits direkt från en webbshops väldammade förråd och det är en klossig stämningsdödare. Imho.

DeBracy said:
Jag blev lite impad av fotot faktiskt. Många bilder var riktigt fina. Det jag hade svårast för var nog den troligen tungt Lord of the Rings-inspirerade bilden där de står på någon slätt och tittar mot berg i fjärran.
Indeed. Också impad. Snyggt som fan, men tja, det är något med ljussättningen. Den kändes inte rätt. Fast det kanske är så det ska se ut numera? Eller så kanske det krävs storfilmsdoningar för att få det rätt? Vad vet jag. Ingen film- eller fotoexpert. :gremsmile:
+1 på LotR-grejen!

DeBracy said:
Allt som allt så tror jag bara att det är att tacka och ta emot. Man får ta det för vad det är: även om det blir lite dassigt så lär det väl kunna vara Sveriges bästa fantasyrulle sedan Ronja Rövardotter?
Jo, det är nog så. Sannerligen. Fast Ronja med bra regi, (på sina håll) bra skådespel, vackert foto osv. sätter en ganska hög ribba – åtminstone utifrån sin tid och kontext. Jämför vi då istället med Bröderna Lejonhjärta och Mio min Mio så kan vi göra en film i träslöjden och slå det med hästlängder! :gremwink:
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Vill bara hålla med till hundra procent att grymma lajvare och reenactare brädar det mesta i vanlig kostymfilmsväg vad gäller snygga, smutsiga och realistiska utrustningsattiraljer.

Skall se den här filmen med nöje och tror att snygg utrustning i riktig trollskogsmiljö (eller möjligen svensk industriskog men nåja...) kommer att vara en av de stora behållningarna :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Ja renheten kanske kan vara en grej. Det var inget jag riktigt reagerade på själv. Något som kan ha med saken att göra är att ag har blivit rätt mätt på all svärta och skitighet som varit så vanlig i äventyrsfilm/fantasy/action senaste åren (tänk Clash of the Titans-remaken).

Märk väl att jag sa "bästa sedan", inte "bättre än" Ronja Rövardotter!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
DeBracy said:
Ja renheten kanske kan vara en grej. Det var inget jag riktigt reagerade på själv. Något som kan ha med saken att göra är att ag har blivit rätt mätt på all svärta och skitighet som varit så vanlig i äventyrsfilm/fantasy/action senaste åren (tänk Clash of the Titans-remaken).

Märk väl att jag sa "bästa sedan", inte "bättre än" Ronja Rövardotter!
:gremsmile:
 
Top