Nekromanti Trollspön och dyl.

TheStoryteller

Veteran
Joined
2 Oct 2000
Messages
62
En liten fråga till någon som är insatt i det här hur man skapar dessa magiska ting.

Själv blir man lite snurrig när man plöjer sig igenom exemplet i M&M. Och när undrar hur många laddningar man kan få så slutar exemplet.

Så min fråga är som följer. Hur många laddningar kan en magiker ladda? Är det hans nivå på Ladda Ackumulator som styr, eller vad?

Hjälp önskas.


Tycker du att ditt magiska liv är lite tråkigt och kallt. Besök Jargien så blir du snart varm.
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Orkar inte.

Är det inte Installera ackumulator som bestämmer hur många laddningar man har inne och ladda ackumulator bestämmer hur många filament man kan ladda som högst.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
varför svarar du om du inte orkar svara?! verkar juh heldumt..

du kan knåda in magnituden på ackumelatorn antal filament i den. ex: silversmurfen skapar en ackumelator i sin hatt, den har magnitud tre. då kan silversmurfen med andra ord lagra tre filament i sin hatt. typ.
enkelt och lätt.. =o)

personligen ogillar jag ackumelatorer, då är generatorer såå mycket bättre. enda dåliga med en generator är att det kommer ut en demon om man fummlar =o/

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Jag svarade på en av de mindre frågorna. Jag orkar inte beskriva hela magiska artefakter prylen men jag orkar svara på en av de mindre frågorna.

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Varg

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
79
Location
Arvika
Hmm.. är det inte magnituden x 10 filament man kan "knåda" in i en ackumulator?
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Det beror på om du har generator. Har du det så kan du hålla ut väldigt länge som jag förstod det. I och för sig var dte ett tag sen sist jag kollade, men var det inte så att man kunde göra nya filament med just en generator som installeras i artefakten? Sen kan du i och för sig be SL fixa det, genom att lämna in den till någon trevlig magiker som smäller ihop en för några tusen silver. Slänger du ut mycket så behöver du knappt göra några slag alls. I vilket fall så bör du ha viss färdighet i Alkemi om du provar själv, och du måste veta hur processen går till. Alltså bör du ha en bok som beskriver proceduren, sen så bör du också ha ett lab. Men har du allt så är det som sagt bara en laddning utan, fler med generator. Det är väl det.

/Virocon
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
njet [nt]

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 
Top