Nekromanti Trollraser

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
I min spelgrupp har vi beslutat följande:

Med tanke på att sten- och skogstroll har blivit väldigt annorlunda i samband med Jorges så beslöt vi att grundbokens stentroll skulle vara stinktroll p g a sin stank och grundbokens skogstroll skulle vara små skogstroll.

Synpunkter?
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hmmm.......

...med tanke på att ordet dvärgtroll anspelar på en ras som hälften dvärgar, hälften troll, så verkar det implicera vissa sexuella förehavanden som jag finner högst skumma..........dvärgar som har sex med troll, vad är det för en värld du har gjort Trudvang till?

PS Undrar hur det går till, rycker trollet dvärgkvinnan i skägget när dom håller på eller hur går det till? DS
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Hmmm.......

"...med tanke på att ordet dvärgtroll anspelar på en ras som hälften dvärgar, hälften troll, så verkar det implicera vissa sexuella förehavanden som jag finner högst skumma..........dvärgar som har sex med troll, vad är det för en värld du har gjort Trudvang till?"

Tja inte mycket konstigare än den redan är. Halvtroll är ju hälften människa och hälften troll så att dvärgtroll skulle finnas vore faktiskt inte så konstigt med tanke på att dvärgar och troll inte kommer så bra överens. Jag menar, Trudvangs troll får ju emellanåt för sig att de skall våldsföra sig på mänskliga kvinnor så varför skulle de inte göra det på kvinnliga dvärgar? eller kvinnoalver för den delen?.
 

Chrono_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2001
Messages
114
Location
Mars (tänker flytta till Pluto)
Hmmm...Dvärghöns

Jag menade inte allvar med att kalla små skogstroll för dvärgtroll men som Hasse sa så är det faktiskt ingen omöjlighet att det kan existera dvärgtroll i trudvang.
När jag spelledar så har jag inte med skumma bland raser som Alvhob eller dvärgtroll.
Tro inte att jag har några förvrängda bilder av trudvang i min skalle.
 
Top