Nekromanti Troll?

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Jag bara tänkte fråga om ni tycker att man ska få spela som ett troll?
Jag tycker att man borde det men jag vet ju inte vad ni andra tycker.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Nja... så länge man inte väntar sig särskilt mycket meningsfull interaktion med omvärlden eller de andra spelarna kan det kanske vara intressant. Är iofs inte helt säkert hur bra Tiraker och Grottroll kommer överens.

Vågar man fråga varför du vill spela troll?

/Joel
 

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Jo jag tycker om att spela något som är svårare än vanliga raser så det är därför jag provar på raserna i monster och varelser.
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Så länge det passar in i spelgruppen, dvs om alla andra är troll eller (frakk)tiraker; Men jag kan inte tänka mig en helt fungerande kampanj som inkluderar en asharisk köpman, en soldisk riddare och ett grottroll. Om det inte är i extremfall förstås...

Du kan ju inte vänta dig att kunna interagera med vanliga människor och röra dig i städer iaf, den saken är ju säker :gremwink:.
 

EREDON

Veteran
Joined
29 Jan 2003
Messages
53
Location
Tyringe
Inte grott troll dom är ju dumma i huvudet!
Jag tänkte på ett bergstroll som lever sitt trevliga liv som smed uppe i kraggbergen.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Re: Troll?

Ok.. svår är den ju definitivt, men jag kan tänka mig intressantare.
Troll blir svårt eftersom han gärna hade ätit resten av rollpersonerna till frukost, eller om det är I maj, förlustat sig med dem, och sen ätit upp dem.

Det finns massor med exempel på intressantare svårt. Sociala handikapp tillhör nog min favorit. Prova spela någon som är otroligt blyg t ex?

Jag tycker du verkar ta i för mycket och ta för hårt på ras-stereotyper.
Jag spelar i stort sett aldrig något annat än människa i något rollspel, och jag har aldrig haft något problem med att skapa varierade ochunika rollpersoner.
Häng inte upp dig för mycket på ras, utan ge dig i kast med personligheter och bakgrunder innan du börja fiffla med obskyra raser.

/Joel - som tycker att alver och dvärgar är tillräckligt knepiga att relatera till.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Annars skulle det kunna bli vissa... slitningar i gruppen runt den femte maj."

Jo, man kan ju ana en viss... friktion i grupprelationerna. :gremwink:
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
"Men å andra sidan är det ju en utmärkt motivation för att skapa djupa rollpersoner..."

...som klarar av trollets stående problem, ja. Många lösningar kommer nog att bytas mellan dem.
 

Alven_Valdir

Veteran
Joined
23 Mar 2003
Messages
37
Location
Takalorr
Re: Re: Troll?

låter som en rolig ide att va ett troll...
men det kan ju bli svårt i gruppen..
typ som nån sa vill de käka de andra till frukost..det stämmer ju..hur skulle du lösa detta. du kan ju vara en människa eller nåt som inte passar in i samhället och som är en otrolig enstöring..
men det kan nli litta tråkigt
 

Mael Valentin

Veteran
Joined
4 Jun 2002
Messages
14
Location
Kiruna(Hjälp mig!)
Funkar fint. Har provat. Man slipper oroa sig om att man ska trilla av pinn för att någon stollig tirak kommer vrålandes och kan således koncentrera sig på att spela lite sävligt charmerande korkad. Hur kul som helst ett tag men precis som plutte säger så blir det väldigt begränsat. Man tröttnar snabbt.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Skogstroll har lika låg PSY som grottroll.

Dom är "dumma" oxå. Fast jag anser Skogstroll smartare en Grottroll.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Annars skulle det kunna bli vissa... slitningar i gruppen runt den femte maj

Nä, det är den första maj man DEMONstrerar, nån i gruppen är kanske moderat eller någe sådant. VIlka upplopp det skulle kunna bli. Då skulle jag inte vilja vara polis om dom får för sig att kasta trollgatsten... :gremwink:.

eller du kanske menar andra saker....
 
Top