"en kraggbarbar med kraggsvärd gör inte så lite han heller, betänk"
Visst. Förutom då att trollet absar en hög och regenerar fort...så kan vi tänka oss att han tar tag i en rejäl trädstam. Helt plötsligt är trollet uppe i svindlande ob12t6 i skada...
"Förutom då att trollet absar en hög och regenerar fort...så kan vi tänka oss att han tar tag i en rejäl trädstam."
Eller varför inte en rejäl kraggbarbar? Det är nog definitivt på trädstamsnivå, eller hur? Dessutom är den rätt god, om man skulle bli hungrig, menar jag. Tugga är ett alldeles för underskattat anfall för troll.
"Eller varför inte en rejäl kraggbarbar? Det är nog definitivt på trädstamsnivå, eller hur? Dessutom är den rätt god"
"Tugga är ett alldeles för underskattat anfall för troll. "
Oja. Problemet är snarare att om trollen faktiskt börjar greppa och bita så kommer mina kära hjältar inte att finnas länge till. Det vill jag ju inte...
"Problemet är snarare att om trollen faktiskt börjar greppa och bita så kommer mina kära hjältar inte att finnas länge till."
"Den som ger sig in i leken får leken tåla", eller vad det nu heter. Dessutom, tänk dig hur mycket du kan mobba spelarna när du säger att deras ärkehjälte blev nattmacka åt ett troll. ;D
Jag har med rejäl tur dräpt en drake, men dock har jag näst intill en obotlig fobi för troll (först ett som dödade mej, sen ett par som kopulerade ovanpå en kompis tält (ja, det var den där dagen i maj))
"Jag har med rejäl tur dräpt en drake, men dock har jag näst intill en obotlig fobi för troll (först ett som dödade mej, sen ett par som kopulerade ovanpå en kompis tält (ja, det var den där dagen i maj)) "
Håller med dig om trollen. Är åxå inne på att de är melaln 3-4 meter långa. Fast de kanske inte är så tunga... Men de är iaf ruskigt massiva, tåliga & starka...
& de skärmemr skiten ur en varie gång de enns kommer einom 1 kilometers avsånd...
Eon har ju ett flertal olika troll, Grott-, Bergs och Skogstroll för att nämna några. De varierar lite i storlek, men visst är det möjligt att få fram ett stort troll även om 4m kanse är lite att ta i. Men det är väl inte bara längd och vikt som räknas, trollen är stenhårda och regenerar så det är ju fortfarande en fiende man helst undviker...
Nog skrämmer de oss också men inte springer vi iväg. Men dock låter vi bli att slåss med dem. Ganska onödigt om något skulle hända.
Men en gång som jag minns så råkades vi gå i strid med ett skogstroll ( om jag minns rätt ) och efter en himla lång strid så lyckas en av oss slå in ett kraftigt slag i trollets skalle som sjönk ihop som en säck. Vi förflyttade oss snabbt därifrån och bara någon timma senare när vi gick förbi var striden hade pågått låg inget lik. Antigen hade någon eller något hämtat liket eller så hade det rest sig själv och gått i väg. Skrämmande !!!!!
Men trollen är inte jämt aggresiva om man tror det. Om man bara är lite försiktig vad man gör i naturen och om trollet inte är hungrig så nästan allt lugnt.
Förresten, nu kommer jag ihåg, va hade faktiskt ihjäl ett troll en gång. Vi var sisådär en fyra krigare (en trukh, en vanar, min eyren och nån vanar till) och det var en gladiatormatch till döds. Trollet dog. Han blev som tur var allvarligt skadad av mitt hugg mot hans huvud så att vi lyckades ta ihjäl honom.
Likadant enligt mig Älvor är små och söta mytologiska varelser. Men borde det inte ändå heta Alv än om det är en kvinna. För dvärgarna är det väl ändå en dvärg än om det är en kvinna. Eller kanske det är alvkvinna och dvärgakvinna. Svårare än det borde det inte vara.
Ja och Nej. Mytologins älvor är kvinnliga alver. Folktrons älvor är ibland små flickor med vingar. Nationalromantikens älvor är det alltid. Se min utläggning här: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...amp;o=&vc=1
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.