Nekromanti troll och magitrubbel

long live eon!

Veteran
Joined
11 Apr 2005
Messages
24
Jag har två saker på mitt hjärta:
1. Borde inte själva slagen mot effekten nedkalla eller demonisk kallelse alltid automatiskt bli Ob3T6 lättare då man alltid vet demonens sanna namn. I alla andra fall när man hanterar sanna namn blir det ju det...

2. Jag har förälskat mig i trollen i WoW/Warcraft III och kommit fram till att man absolut borde ha med sådana i Eon. Eventuellt upptäcks de i ganska modern (Eon)tid på ngn liten sydlig ögrupp där de praktiserar jakt som sträcker sig till både förbikommande djur och upptäcksresande. Jag pratar alltså om blåaktiga, framåtböjda, seniga saker, runt 180 långa med en borstfrisyr som slår den mest nedsupna gûrd med häpnad. Är det någon som håller med mig om att det liksom skulle förgylla det annars underbara eon ytterligare? Om ngn ovanligt intelligent själ (det vill säga ngn som tycker som jag :gremlaugh: ) läser detta inlägg så skulle jag även vilja ha idéer om hur man skulle designa dem rent förmåge- och grundegenskapsmässigt.
 

Dracohoribilis

Warrior
Joined
14 Jun 2005
Messages
243
Location
Stockholm "Täby"
monstermodulen :gremsmile: bara att sno lite ideér från trollen där tex, tror att de flesta små eon lirare har skapat ett och annat monster! :gremsmile: gör det bara roligare när man inte vet vad man möter :gremsmile:
 

Ingtar

Veteran
Joined
15 Jan 2004
Messages
193
Location
Norrköping
Jag tycker det bara är synd att förstöra den underbara världen Mundana med tråkiga ointressanta troll från World of Warcraft.
Bilden som Warcraft har på troll är inte min bil.

Men du får ju göra precis som du vill i din värld, det är ju du som bestämmer. :gremsmirk:
 

long live eon!

Veteran
Joined
11 Apr 2005
Messages
24
Nja, jag hade väl inte riktigt avsett att ersätta samtliga eons, ganska kraftigt byggda, troll med endast seniga blåhudingar. Min mening är inte riktigt att kalla den blåa importvaran för troll och absolut inte att på ngt sätt konkurrera ut de troll som eon redan har. Jag vill heller inte göra standardskogsmötet till ett möte med blåa kannibaler. Mina [jag har inte kommit på ett bra namn ännu] ska vara exotiska och ovanliga. Helst ngt ganska nyupptäckt som nästan bara finns i ngt avlägset örike. Mer som grund till ryktesspridning än standardfiende, alltså.
 
Top