Nekromanti Troende robotar och dansande cyborgs

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
I min kampanj "Project Abbadon" som handlar om galenskap, angst och troende robotar fick jag plötslig ide. Jag vill att folk tänker på den sjukaste dem kan tänka sig när det handlar om Cyborgs, Robotar och annat pack. Till exempel ska jag ha med en robot som dansar balett och skjuter med sina kpistarmar. Eller cyborgs som har larvfötter istället för ben. Ja allt som är galet och lite kristet passar perfekt in. Så berätta för mej vad som döljer sig i ditt huvud när det gäller knäppa robotar...

/DarkMystic says tell me all about it :gremelak:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,196
Location
Borås, Sverige
Tja, du har ju klassiker som riktigt riktigt deprimerade robotar som klagar på att de har ont i en diod på vänstra sidan och står och parkerar saker i 10 miljarder år...

I ett nummer av robotjägaren tror jag serien hette, så fanns en robot som sjöng "Monterad in the USA..."

/Ulfgeir
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,743
Tja... robotar... galenskap... lite kristna förtecken... Vad sägs om en illa skadad robot som tror han är en ängel? På sin skelettliknande kropp har den fäst ett par groteska mekaniska vingar utan egentlig funktion. Kanske har den klätt sig i nån form av enklare svepning i stil med de klassiska änglabilderna. Ge den inte för mycket intelligens och initiativförmåga bara... ställ den i ett hörn som en förvriden staty och låt den anfalla de som råkar lägga märke till den med små lösryckta stycken ur en fanatisk predikan.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, för min del så gilalr jag de robotar som finns i SW.. Tycker att de är sådär lagom skitcoola & tar inte i för mycket åt nått håll.
jag gillar även de robotar som finns i Alienfilmerna, specilet var det nån där som inte kunde skada människor, eller hur nu det var.. minns inte det ricktigt..
 
G

Guest

Guest
jag gillar även de robotar som finns i Alienfilmerna
Synntetiska personer. Dom gillar inte ordet robotar! Det är kännslovarleser dom där min kära vän :)

Själv gillar jag robotarna i Judge Dredd och dom tidigt illustrerade robotarna i Mutant... Såg it som Michelingubbar :)

MVH
Lexx - På spellistan: Sierra - Track 15 [Homeworld]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Synntetiska personer. Dom gillar inte ordet robotar! Det är kännslovarleser dom där min kära vän :)
Okey, man tackar för denan förklaring... *känner mig genast mer upplyst.. :gremgrin: :gremwink:*

Själv gillar jag robotarna i Judge Dredd och dom tidigt illustrerade robotarna i Mutant... Såg it som Michelingubbar :)
Hemm, Judge Dredd har jag inte så myycket koll på..
Men kan hålla med dig om robotarna i Mutant.

/ Johan K, som spelar AC/DC så högtalarna hoppar i takt..
 
Top