Nekromanti Trobergs Dogmautmaning 2005 - Finished at last

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Tuppjuck på servern?

Har du krångel med servern? Jag har försökt få hem dogmakompendiet sedan före valborg men den vägrar låta mig få resten av filen (har laddat hem 91% enligt GetRight).
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Tuppjuck på servern?

Har du krångel med servern? Jag har försökt få hem dogmakompendiet sedan före valborg men den vägrar låta mig få resten av filen (har laddat hem 91% enligt GetRight).
Lite problem, men om den går ner (vilket sker cirka en gång i veckan) så är den uppe igen inom en minut. Om du kan se min avatar och sig-bild här så funkar servern.

Räkna dock med att det går långsamt, jag har en pissig ADSL med 1 sketen Mbit upp, vilken är konstant lastad till över 90%.

Har du testat båda länkarna?

Jag har puffat på administratorerna här att lägga upp det här (det är ju här de ska ligga), men de har nog inte haft tid än.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: Tuppjuck på servern?

Helmysko, jag kan påbörja en ny nerladdning, men den gamla går bara inte att fortsätta på. Mupp! (Ja, jag ser din avatar och har provat båda länkarna. Att signaturbilden inte inte syns avskriver jag som mupp i Firefox.)

Men tack iallafall, nu är jag ganska övertygad om att felet inte är i din ända (av ledningen).
 

Akan

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
87
Lyckas inte ladda ner filen.

Den första länken verkar först funka men jag får aldrig hem hela filen. Den laddar det mesta men avbryts när det är nästan färdigt.

Den andra länken verkar inte fungera alls, jag får bara "Operation timed out" och liknande.

Jag vet inte om det är brandväggen här som bråkar eller om det är något annat. Jag såg att Hellzone hade problem men är det någon mer.

/H
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Äntligen har jag fått tid och ork att göra klart det färdiga kompendiet för Trobergs Dogmautmaning 2005.

Det finns att hämta på:

http://troberg.mine.nu/dogma2005.pdf (7,6 MB)
och
http://troberg.mine.nu:30080/dogma2005.pdf (7,6 MB)

Båda länkarna är långsamma, men har stöd för resume.

Om någon med lämpliga behörigheter kan ta och lägga upp filen på lämpligt ställe här på rollspel.nu så hade det varit kanonbra.

Ett stort tack till de talangfulla deltagarna och alla andra som hjälpt till!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Den laddar det mesta men avbryts när det är nästan färdigt.
Det var så det var för mig med. Fick 97%, sen gick det inte. Att börja om med en ny nerladdning funkade (åtminstone för mig). Inte så lajban om du sitter på modem iofs. :gremtongue:
 
Top