Nekromanti Troberg återvänder

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Ram said:
Shit, Troberg, du har blivit gammal! :gremwink:
Man kan se det som att det som var innan var den unge Troberg och det som är nu är den gamle Troberg, men jag föredrar att se det som att det som var innan var den gamle Troberg och det som är nu är den nya Troberg.

Dessutom, som allmänt tips, bara så där i största allmänhet: Om du ser någon med ett automatvapen, undvik vissa typer av kommentarer... :gremsmile:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Jag tycker att det är mycket märkligt att skapandet av fejkanvändare är något som belönas. Det borde väl snarare ligga till grund för förlängd avstängning.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
Dimfrost said:
Jag tycker att det är mycket märkligt att skapandet av fejkanvändare är något som belönas. Det borde väl snarare ligga till grund för förlängd avstängning.
Man kan väl inte förlänga en permanent avstägning?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Dimfrost said:
Jag tycker att det är mycket märkligt att skapandet av fejkanvändare är något som belönas. Det borde väl snarare ligga till grund för förlängd avstängning.
Med tanke på din del i den här historian kanske du borde tala med lite mindre, och mer ödmjuka, bokstäver.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Dimfrost said:
Jag tycker att det är mycket märkligt att skapandet av fejkanvändare är något som belönas. Det borde väl snarare ligga till grund för förlängd avstängning.
Det är ett sätt att se på det.

Ett synsätt som redaktionen mycket riktigt tagit i beaktande – och Teobald (fejkanvändaren) stängdes följaktligen av medan benådningsdiskussionen pågick.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Stort tack!

Stort tack till alla som gratulerat, här, via PM, på facebook och via mail. Jag tackar er inte separat, skulle jag spamma så många inlägg så skulle jag väl bli bannad igen...

Men, som sagt, det är uppskattat. Tack allihop!
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Välkommen!

Jag kan inte minnas några övertramp, trots att jag läste rollspel.nu dagligen. Att det har förekommit har jag ingen anledning att betvivla å andra sidan.

Det jag däremot minns är hur Troberg uppmuntrade och hjälpte mig på många vis när jag var en ung rollspelare genom trådsvar och PM. Bland annat minns jag goda råd i en kampanj som blev populär och gav mig bestående rollspelsvänner som jag fortfarande spelar med idag och som fortfarande spelar med varandra.

Fem år är straffet man får för mycket grov brottslighet i Sverige. Jag tycker straffet är utmätt med överdriven råge och hälsar Troberg välkommen tillbaka. Jag talar i egen sak, för jag har saknat dina inlägg Troberg!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Meh, utan automatvapnet så skulle du nog inte vara mycket till utmaning. Du skulle nog bara bryta höften eller något. :gremsmile:

Jag skiter i om du är ung, gammal eller ny, kul att ha dig tillbaka i alla fall.
 

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Joined
15 Oct 2008
Messages
1,855
Location
Off grid
Re: Välkommen!

Nero said:
Fem år är straffet man får för mycket grov brottslighet i Sverige. Jag tycker straffet är utmätt med överdriven råge och hälsar Troberg välkommen tillbaka.
Fattar inte!? Blir kriminella bannade på nördforum eller har Troberg suttit i Kumlabunkern?
:gremwhistle:

//EvilSpook
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Re: Välkommen!

Nero said:
Jag kan inte minnas några övertramp, trots att jag läste rollspel.nu dagligen. Att det har förekommit har jag ingen anledning att betvivla å andra sidan.
Under min barndoms somrar sken alltid solen - men jag vet att det regna minst lika mycket då som nu. :gremsmile:

Det jag minns mest av Troberg är att han nog är en av de envisaste personerna som jag någonsin träffat.
Det är dock inte en egenskap som jag störs av så det är väl därför jag har mer positiva minnen av honom.

Jag kommer dock ihåg en historia som han berättade (den kan innehålla någon enstaka felaktighet för jag berättar den ur minnet)
Han röjde gräs/ogräs utanför häcken på sin tomt med en gräsröjare (en lång pinne där det snurrar en tråd, eller plastknivar, i ändan).
Då kom en man med hund gående, mannens hund uträttade sina behov, mannen plockade inte upp efter hunden (fastän Troberg bara stod ett par meter ifrån) - så Troberg går fram till hundskiten med röjaren, vilket resulterar att hundskiten flyger iväg och sätter sig på mannens rygg.
Jag tycker att det är en mycket rolig historia. Men det är även Trobergs syn på rättvisa. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Välkommen tillbaka Troberg!

Btw, hoppas du fotar fortfarande.. Har ett vagt minne av att vi hade någon form av fotoutmaning för en del år sedan, som hade varit trevlig att ta upp igen. Den var iaf uppskattat ifrån min sida, man lärde sig en del av den!

/ Johan K
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Friskt beslut, kul att höra! :gremsmile:

(Har ingen relation till dig, Troberg- men jag tycker om andra chanser)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
824
Location
Stockholm
Re: Välkommen!

anth said:
- så Troberg går fram till hundskiten med röjaren,
jag trodde ju där ett tag att det skulle fortsätta med att han gick och gav hunden en klippning..
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Johan K said:
Btw, hoppas du fotar fortfarande.. Har ett vagt minne av att vi hade någon form av fotoutmaning för en del år sedan, som hade varit trevlig att ta upp igen. Den var iaf uppskattat ifrån min sida, man lärde sig en del av den!
Jo, jag plåtar fortfarande, även om min gamla kamera gått till den stora studion i himlen, men den nya funkar fortfarande.

Tävlingen var kul, man växer mycket som fotograf när man blir utmanad att pröva nya saker. Vi får se vad som händer framöver, nu har jag en förkylning stor som en folkvagnsbuss som blockerar min hjärna...
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,329
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Farväl forumet

Yay Troberg!!!

En av de forumiter vars inlägg jag älskar att läsa.

Åren går fort och det känns som om det var igår som jag var ny här på forumet. Det jag minns är i alla fall att Troberg helt klart var en av mina favoriter här på forumet.

Välkommen tillbaka :)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Gott att höra!
Då får vi hoppas att denna folkabuss till förkylning drar iväg samt att det vore kul att utmana dig & andra i att fota igen.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Välkommen till forumet (igen) får man väll säga då. Alltid trevligt med glada nyheter som omväxling.
 
Top