Nekromanti Trix

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
när man får djur som föremål i eon I (i a f, vet inget om eon II), står det att man ska slå fram hur många trix djuret kan...

Hur många använder de trixen, vad kan de vara för nått och vad används de till (när)????
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Vi brukar köra emd de klassiska:

Sitt! Attack! Kom hit! Stanna! Gå vakt! Skall!

OM du vill ha andra så är det bara att hitta på!

- Sebbe
 

samiis

Warrior
Joined
20 Sep 2002
Messages
355
Location
Kristianstad
Djur

har någon någonsin använt dessa trix??

Hur utförligt brukar ni förresten skriva att ni har ett djur?? Jag har nyligen börjat skriva allt man kan hitta på, slår fram alla värden...

Följdfråga:
Brukar ni, SL, låta spelarna köpa djur, riddjur och sånt, med speciella egenskaper; som en tirak på 200 Kg, som behöver en ganska stark stridshäst för att slippa gå överallt... ??
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Re: Djur

Tja,

Vi brukar itne köra så mycket emd djur. Blir så omständigt då tycker vi. Ibland kanske vi ahr emd vakthund eller så.

Mja, vi får köpa djur och utrustning (även specialare som stark häst tex) för de pengar vi har.

// Sebbe
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Djur

"har någon någonsin använt dessa trix??"

Realistiskt eller ej (det är ett fantasyrollspel, hallååå...), så har jag med en karaktär haft en råtta som kunde hämta saker. Det var en liten unge som "var fången" på ett barnhem i en Jargisk stad, ganska "centralt" belägen.

Tja, råttan hämtade nycklarna till porten, vi klättrade ut via taket, hittade råttan (med nyckeln i munnen), gick och låste porten utifrån samt sprang :gremgrin:. Så, japp, jag har haft nytta av trixen.

"Hur utförligt brukar ni förresten skriva att ni har ett djur?? Jag har nyligen börjat skriva allt man kan hitta på, slår fram alla värden..."

Tja, vi skriver väl oftast "ridhäst" och inget mer. Ibland får man en stark häst med + 50 % BF, och då brukar vi skriva "ridhäst +50% BF" (eller "råtta - 2 trix"). Jag i alla fall.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Re: Djur

Inte använt dessa trix, men min Trukhiske gladiator hade en Stridshäst med en mankhöjd på nästan två meter.

Jag fick Stor och stark Stridshäst, och SL var shysst och lät mig ha en tillräckligt stark häst för att bära honom....
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
hmm, i min andra spelgrupp så brukar vi köra med trix för djuren. Det är ju bara häftigt! =) Spec. om man får en intelligent gris... men men, ha de
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Djur

har någon någonsin använt dessa trix??

Självklart... vem gillar inte det klassiska 'Seek balls' :gremwink:

Hur utförligt brukar ni förresten skriva att ni har ett djur??

Så utförligt som det bara går... med alla atribut och till och med namn... brukar använda ett A4 papper på två djur ungefär... (och då räknar jag Vandöda och gûrder slavar som djur :gremwink: )

Brukar ni, SL, låta spelarna köpa djur, riddjur och sånt, med speciella egenskaper...

Beroende hur mycket de vill ha det och vad de känner för att pröjsa...
 

Belion

Veteran
Joined
4 Dec 2001
Messages
34
Location
Njurunda
Re: Djur

Jag brukade ganska ofta köra ut någon djurförsäljare i var och varannan stad...
ända tills jag märkte att alla spelare betedde sig som
om de var allergisk mot djur med prislappar på!
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Re: Djur

Ja, någon på marknaderna borde stå med burar som det är halvdöda djur i. Som i boken vargbroder.
Läs den... Men lär Mördarens lärling först så att du tar dom i rätt årdning!!
 

Xepp

Veteran
Joined
16 Sep 2002
Messages
112
Location
Söderhamn
Re: Djur

Jasså? bra böcker?

Läser Drakväktare nu och ska läsa Dräparen och Demonen senare

// Sebbe
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Djur

Drakväktare = Bra bok, mycket slagsmål och så
Dräparen = Jefligt bra bok, mycket komedi och intriger
Demonen = Jefla bra bok, blodbad och nakenhet :gremwink:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Re: Djur

Jaja.. men en sak bara... ät den varsamt.. inte som jag som läste ut hela trilogin på 3 dagar... det får man magont utav

Men allvarligt.. tänk efter då du läser den.. för sedan om du läser Svärdsspel i Hadarlon så kommer du få veta ganska mycket fina saker som Dan Hörning och Andreas Roman har fifflat ihop....
 
Top