Trinity Continuum: Aberrant - Är det bra?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Spelet dök upp på Drivethru igår och jag älskar ju gamla Aberrant trots reglerna och meta-plotten! Men jag kan inte bry mig ens en sekund om Trinity eller Adventure! Är det en massa med de nu hårdare kopplingarna mellan settingsen? Eller är det mer självstående.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Oj, det här har jag missat. Är det en remake?
Det verkar så. Det kräver en annan bok för grundsystemet. Men jag har inte läst så jag vet inte... Det verkar som att de flyttat fram tidslinjen så nu är det 2028 så kanske uppföljare?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag minns Adventure med värme, men jag har inte spelat det sedan gymnasiet. Kopplingar till andra spel har jag exakt noll koll på.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Jag minns Adventure med värme, men jag har inte spelat det sedan gymnasiet. Kopplingar till andra spel har jag exakt noll koll på.
Adventure där folk är pulphjältar tidigt 90-tal leder till Aberrant där folk är fulla superhjältar i nutid/ som sedan blir korrupta Lovecraftmonster man slåss mot med psi-powers i Trinity som är space opera framtid.
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Men jag misstänker att det är de nya. Jag tror ordet Continuum är vad som visar det.
De har släppt 3 spel under det paraplyt: Aeon, Aberrant och Adventure.
 
Top