Nekromanti Trevligheter...?

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Eftersom det verkar vara så otrevlig stämning här påstås det så får vi väl diskuttera lite trevligheter som....ehum...ja...fansin...?...nej...öhhh...förslag?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det låter som en bra ide !! Helt klart !!

En liten fråga, kommer ni att at upp något till gammla SW i den närmaste framtiden ??

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Tja, att ZineScene inte är ett så populärt forum är nog inte så mycket att göra åt. Det är trots allt en begränsad mängd folk som intresserar sig för fanzines.

Men att diskutera annat än fanzine här förstår jag inte vitsen med. "Otrevligheter" (som en allmän benämning) har ju en tendens att ruska om, men det är inget positivt i det.

/RipperDoc - ett OT-forum som i ett OTrevligt forum?

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
"Otrevligheter" (som en allmän benämning) har ju en tendens att ruska om, men det är inget positivt i det.

Det är klart att otrevligheter ruskar om eftersom det finns folk som vill ha trevlig stämmning och inte vill veta av något otrevligt. Då skriver de på ett otrevligt sätt och klagar så är cirkusen igång. Har jag fel?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
en stillsam fråga...

Vad är egentligen så speciellt med fanzin? (rättstavat?)

Är det inte bara ett låneord/beteckning på en vanlig tidning/tidsskrift?

Vad är det som gör att ett "fanzin" får kalla sig för just "fanzin"? kriterierna?


Jag är ej främmande för läsning, därför går det bra med att svara med länkar till ställen där ämnet redan tagit upp (även om jag givetvis vore tacksam för ett svar här och nu..).


jonix.e@sweden.com
UIN: 104897134
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Så du menar att det blir problem först när de som vill ha det trevligt ger sig in i "debatten"? Eller feltolkade jag dig?

Otrevligheter är ofta mer eller mindre riktade mot någon. Någon känner sig manad att svara, och svarar ofta med samma mynt. Sedan trappas det upp. Det funkar alltid så! Codex vill helst sätta stopp för otrevligheterna innan det trappas upp, för att folk ska vara glada.

Och vi vill helst inte begränsa friheten i debatterna, men det är fullt möjligt att debattera om i stort sett allt, _utan_ att vara otrevlig. Så begränsande av otrevligheter begränsar inte den normala "debattfriheten".

Allt ur min egen synvinkel, bör tilläggas.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Jag menar att det trappas upp i stället för att få ett stopp.

Jag håller egentligen med dig med vad du sa: "Otrevligheter är ofta mer eller mindre riktade mot någon. Någon känner sig manad att svara, och svarar ofta med samma mynt. Sedan trappas det upp. Det funkar alltid så! Codex vill helst sätta stopp för otrevligheterna innan det trappas upp, för att folk ska vara glada."


--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: en stillsam fråga...

"Vad är det som gör att ett "fanzin" får kalla sig för just "fanzin"? kriterierna?"

"Fanzin" står för "fan magazine". I allmänhet bör ett fanzin vara en hobbyproduktion och ej registrerad tidsskrift som distribueras via kompiskanaler och på konvent.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Mmm

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
623
Location
Månen
Detta svaret och den här frågan hör inte riktigt hemma här men jag svarar ändå och svaret på din fråga är Ja!

Vi kommer att lägga upp två stycken äventyr till gamla SW inom en snar framtid. Även hel del andra äventyr till andra spelsystem, gamla som nya, kommer att läggas upp. När kan vi dock inte svara på då arbetslivet allt som oftast går före hobbylivet, tyvärr =]





 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det låter ju bra !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
SW = Star Wars?

vi = Runan?

Bara undrar så jag vet vad jag ska svara ;-)

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Bah!

Du läser den ju inte! (Läste jag i en runan-intervju.)
hähähä../images/icons/wink.gif

Men allvarligt.. NÄR KOMMER NÄSTA RUNAN??
(Föresten älskar jag runans äventyr.. Enda problemet är att alla vill spela Ali Ben Amir!)



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Japp, jag menar er på Runan och det är 1:a upplagan SW.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Julle

Veteran
Joined
29 Oct 2000
Messages
30
Location
Göteborg
Re: Bah!

Kul att du gillar våra äventyr!

Som du säkert uppmärksammat är Runan #36 kraftigt försenat p.g.a. flera olika omständigheter (känns onödigt att gå in på dem här). Men vi befinner oss i slutfasen nu som mitt svar blir väl lite luddigt: snart...

/Joel Bellander, Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Det har ju varit lite problem nu när vi bytt layoutare två ggr, men nästa nummer (#36) är mer eller mindre färdigt, sedan skall det bara tryckas. Så håll ut ;-)

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Vi _har_ publicerat ett äventyr till SW tidigare, "En hjälpande hand", som jag personligen tyckte var riktigt skoj (jag skrev det ;-) Detta nummer var f ö ett tema nummer ägnat åt SW som innehöll en del andra godbitar.

För framtiden har vi faktiskt inget SW-material att tillgå, men om du ruvar på ngt eller vet ngn som gör det - kontakta gärna oss! Runan har ju den fördelen att vi faktiskt publicerar material till lite udda spel, och det tänker vi fortsätta med!

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, visst ska höra av mig om jag hittar lite matriel.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top