Nekromanti Trend

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Har ni märkt att rollspel börjat bre ut sig ännu mer?
jag har fått så många förfrågningar om att spela att jag håller på att kola-vippa , har nyss startat en ny grupp och nu vill ännufler vara med , vår lilla förening har tredubblatrs på ett år!!!!

MVH Sir William Besario , Nybörjare , Småtting , 13år...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låter ju skitroligt att ni får mer folk !! Det behövs ju !! Speciellt bra är ju att yngre folk blir intresserade.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Håller med

Håller med. Alltid roligt när fler får upp ögonen för de hobbys man själv älskar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Håller med

Jajamen, speciellt roligt är det som sagt när yngre personer kommer igång. Sen att det ju alltid roligt när personer börjar med det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Trender..

..kännetecknas av att de kommer och går och att de är olika på olika platser. Men det är, som sagt, kul att fler personer vill vara med och spela.
Min teori om att "rollspel breder ut sig ännu mer" är att det har delvis tappat sin mysticistiska aura, så att säga.. folk börjar sluta förknippa rollspel med satanism och rasism och gud-vet-vad och se det för vad det egentligen är: ett förberedande för en gerillabaserad arme av outcasts som läser sig till hur man använder vapen genom att tolka de hemliga budskap som gömmer sig bakom kombinationer som 2T6+2.. /images/icons/wink.gif

Nä, men seriöst så kan det nog vara en bidragande faktor om inte annat. Rollspel blir vanligare (bland folk och på marknaden) och slutar generaliseras av allmänheten -> fler som "vågar" pröva på..

//MidNight.

 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Håller med

Titta där jag. Det är väll trevligt när man ser sånt.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

doset

Veteran
Joined
2 Jan 2001
Messages
17
Inte bara yngre som börjar...

Naturligtvis är det jättetrevligt med allt mer yngre rollspelare ute i vår fordom så mystikomspunna värld, men samtidigt måste jg be att få inflika att jag även tycker mig märka att antalet "äldre" rollspelare hänger kvar vid hobbyn och inte låter trivialiteter som arbete och familj ta allt för stor plats (skämt). Det är kul att man inte bara kan fortsätta att spela med sina forna medkumpaner som man hållt på med i närmare femton år, utan att man hela tiden springer på nya personer i åldern 20 - 30 som inte bara fortfarande håller på, utan även de som med alla forna fördomar så som bortflugna på äldra dar faktiskt börjar spela.

*DEMUM VENIUNT PORCI*
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Inte bara yngre som börjar...

Självklart är det ju super att de äldre är kvar. De är ju lika viktiga som de yngre ju. Så att de kan "hjälpa" de yngre som precis har börjat att spela.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Ursäkta..

Tja, jag vet inte. Gränsen är väll hårfin. Har inte så stor erfarenhet av det, men det kan ju vara en bra inkörsport till rollspel.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: RÖ30MD.. [nt]

Jodå, visst är vi..../images/icons/smile.gif

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nostalgiska minnen [ot]

Det kan jag tänka mig. Jag var tyvärrr inte där. Men det måste ha varit nått i hästväg, antar jag.


[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 
Top