Trehundra år efter Fallet

Abaddon beger sig fullmatad med kärleksbudskap till oraklen från Kjell o Company för att ta reda på ”den underliga programmerings koden de pratat om”

2. När Trollhättan attackeras drar Abaddon igång Koffeinkrossarens heliga kaffeskorstenar för att dölja Trollhättan i bolmande kaffemoln vilket gör det svårare för svärmen av små metalliska luftburna Olyckor.

2) "Olyckan är här, vi är skyldiga att ge assistans!" Liv misstänker att Dödsbojens räckvidd är för kort för de flygande drönarna. Hon lossar därför på sina chakram som hängt i bältet och börjar försöka kasta dem på drönarna.

@God45 - Aspire T28
Du hoppar in och hjälper till att förstöra propagandan. Ett par av bladen som bränns åker in mot hus och folk som stampas ut, inga bränder eller brandskador här inte!

@BiobunkerVII - Ryobi & @Leon Kaj P. Latz (plus trubaduren Bengt)
Bengt sjunger lite medan ni attackerar de flygande svävare drönarna(Djingis Khan låten av Vikingarna). Några är inte riktigt okej med låt valet, men folket verkar hantera situationen lite bättre med musiken omkring er.

@Cybot - 44 åringen
Folk samlas runt din låda och lyssnare, de verkar hålla med dig om att motstånd är viktigt, att Amazon är rädda för dem! Du lyckas få med dig en grupp på fyra personer som vill följa med dig. (2 från Vattenfall huset och 2st från Dollarstore).

@Klingonsylt - Liv Boj (plus SJ teknikern Gösta)
Gösta hjälper till med vad han kan förstå "sikta på de roterande små propellerna" som hjälper dig att sikta snabbt in dig på vart de här manickerna är känsliga. Tillsammans med de andra från Trygghansa huset låter det nästan som bin när ni kastar era chakrsams mot detta hot. Flera av Saab riddarna är imponerade, en del står lite trollbundna av din talang och skönhet.

@obak - Raggarballe Medsvängsdörr
Du lyckas samla på dig en massa olika ark av papper för framtida bruk att torka dig på dasset. Ett par av dem verkar ha något underligt på botten av dem (QR koder) ihop med något som kallas för kuponger med procent av priset på olika saker. En av dem har till och med ett litet kuvert med parfym doft i bak (Axe Africa).

@Sidd- Abaddon Black
Du åker runt och täcker himlen med rök på väg mot Kjell och Company oraklen. Du blir varmt välkommen då du är en "Insiktsspridare" (koffein distruberare) och lyssnar på din jakt över ett EMP vapen. Efter timmar där inne i en lite instängd byggnad kommer du ut, lite yr (syre brist) och huvudet fullt av underligt kod språk. I din har du en prototyp av en EMP mina.

Nästa anhalt är siktet på Götet. Är ni redo eller vill ni leta mer resurser i Trollhättan?
-*-
Vad gör ni:
1: En dag till i Trollhättan!
2: Mot Götet!
3: Annat - skriv.
Notera att om majoriteten röstar på ett av valen, är det dit ni åker.
Blir det lika många röster på varje val , så får ni rollspela och övertyga era kamrater tills ni har ett mål.

2: Låt oss åka mot Glennernas mytomspunna land!

Last edited:
1. Låt oss förbereda oss en dag till. Det sägs att staden kryllar av kannibaler, ditdragna av hur, enligt rykten, gott göteborgar-kött är.

”Jag vill ju inte gärna bli äten… Okej, en dag till här kan inte skada!”

Ändrar mitt drag till 1.

Kjell och Company oraklen har talat till mig och jag har funnit helig insikt: Abaddon har nu huvudet fullt av underligt kod språk. Visdom av en prototyp av en EMP mina. Kan nån av er här konstruera en sån här?…Abb babblar kod!
2. Hört att bönderna i Glennernas mytomspunna land dricker nåt såkallat kokaffe klädda bara i sydväst!

Back