Trehundra år efter Fallet

Det här är andra gången vi har fått information om hur viktigt tågspåren är för Amazons planer. Medans de tänker marschera upp för E45:an så tycker jag att det står klart att deras logistiska svans går över järnvägen.

44-åringen vill därför till (*urk*) Mellerud (2) för att sabotera tågspår. Även om han hellre hade hittat en järnvägsbro. Dessa vedervärdiga amazoner kan säkert hitta räls, grus och slipar någonstans. Men vem kan reparera en järnvägsbro?

2) "Amazonerna använder fortfarande järnvägen. Om spåren förblir brukbara kommer Olyckan att färdas snabbare än vi. Enligt Trygg-Hansans läror ska en identifierad risk åtgärdas innan den leder till skada. Att lämna spåren orörda skulle vara..vårdslöshet"

Liv lägger undan anteckningarna.

"Jag röstar för att sabotera järnvägen. Hellre en kontrollerad skada idag än en katastrof imorgon"

2) "Amazonerna använder fortfarande järnvägen. Om spåren förblir brukbara kommer Olyckan att färdas snabbare än vi. Enligt Trygg-Hansans läror ska en identifierad risk åtgärdas innan den leder till skada. Att lämna spåren orörda skulle vara..vårdslöshet"

Liv lägger undan anteckningarna.

"Jag röstar för att sabotera järnvägen. Hellre en kontrollerad skada idag än en katastrof imorgon"

Visst, men tidvattnet - eller i det här fallet älvvattnet - väntar inte på någon! Man måste veta när det är dags att kasta loss

Om Amazonerna har tillgång till både fungerande räls och SJ-folket måste det vara prioriterat att satsa på Mellerud 2.
Hörru Raggarballe, visst gjorde de nån prima forndryck i Mellerud?

Ryobi tittar på Aspire, håller fram GPS-manicken. Vill du ha den? Var ju du som hittade den….vi behöver hitta batterier eller en laddare för att få ordentlig fart på den.

Abaddon funderar högt ”Vi behöver nog nån sån där gammal dataguru för att ta oss an de här Amaozbottarna!” medans de stuvar in div reservdelar i lastrum och studerar kartan å pekar: Verkar som att den härna symbolen i Mellerud är ytterst viktig…
IMG_0708.jpegKaj vad är det tror ru? Är Amazonerna på väg dit?

2.Vi ser till att Amazonerna får som man för sa ”Beskåda solnedgången i Mellerud å Dö!”

Abaddon funderar högt ”Vi behöver nog nån sån där gammal dataguru för att ta oss an de här Amaozbottarna!” medans de stuvar in div reservdelar i lastrum och studerar kartan å pekar: Verkar som att den härna symbolen i Mellerud är ytterst viktig…
View attachment 31969Kaj vad är det tror ru? Är Amazonerna på väg dit?
*en viskande röst kommer in* SL vet inte vad det är, så information får gärna ges om det är något roligt.

Om Amazonerna har tillgång till både fungerande räls och SJ-folket måste det vara prioriterat att satsa på Mellerud 2.
Hörru Raggarballe, visst gjorde de nån prima forndryck i Mellerud?

Ryobi tittar på Aspire, håller fram GPS-manicken. Vill du ha den? Var ju du som hittade den….vi behöver hitta batterier eller en laddare för att få ordentlig fart på den.
Hm. Legenderna talar om Mellerud, där tillverkades Tre Goda Ting. Träskor, pilsner och plastdunkar.
2!

@BiobunkerVII - Ryobi
@Cybot - 44 åringen
@God45 - Aspire T28,
@Klingonsylt - Liv Boj
@Leon - Kaj P. Latz (plus trubaduren Bengt)
@obak - Raggarballe Medsvängsdörr
@Sidd- Abaddon Black

Ruinerna av Mellerud känns spökliga, som att vandra kring tomma skal av vad en gång var hus och ett gammalt samhälle. Ni hittar fram till det gamla SJ station huset, det ser övergivet ut. Ni parkerar, kroppen spänd, alerta för mer bakhåll.

Ni går fullt ut med att sabotera, förstöra och göra allt för att förhindra att tågen ska komma upp åt detta hållet!
@Klingonsylt: Du känner dig fortfarande lite snurrig efter smällen, du tar en paus under arbetet och ser ett ansikte i ett fönster i stationshuset, han tittar skrämt på dig, som om han är rädd. Ni har hittat en kidnappad SJ man, vid namn Gösta. "Oh, tack och lov! En Trygghets kämpe, tacka bojen!" säger han, söker igenom sina fickor och visar upp ett litet smuttsigt försäkrings kort med TryggHansa bojen. "Olyckan var över mig, men nu är jag räddad."
1785244027465.png
Gösta berättar att Amazonerna smög runt Trollhättan med honom. "E6an är stormig och blåser hårt, men de sökte efter något med en makapär som pep och pratade om "sväng vänster, höger, men den verkar ha svårt att ha "kontakt" vad det nu är." och efter en snabb kisspaus, är han redo att hjälpa till att sabotera.

-*-
Vad gör ni:
1: Fortsätter mot Trollhättan.
2: Sabotera vägen upp från Mellerud!
3: Annat - skriv.
Notera att om majoriteten röstar på ett av valen, är det dit ni åker.
Blir det lika många röster på varje val , så får ni rollspela och övertyga era kamrater tills ni har ett mål.

2: ”Gösta, min nya vän, jag vet att det är jobbigt för någon som har en sådan koppling till tågen som du har. Men vi måste stoppa dem tillfälligt för att stoppa Amazon. Kan du hjälpa oss?”

Jag ska vara lite Övertydlig, då jag kan ha missat att skriva bra:

2: Sabotera vägen upp från Mellerud! - Vägen, inte tågspåren. I detta fall... E45an. 🚗

Ser ni inte platsen är FÖRBANNAD!

En talande mackapär som anger riktningar? Vad har man då sjökort till?

Nej dags att resa mot Trollhättan! 1!

Vi har nergjort deras indoktrinerade spanare. Men jag ser ingen vits i att sitta och vänta på att deras huvudstyrka ska komma till oss på sina egna villkor när vi inte har hittat den perfekta platsen för att iscensätta ett anti-amazonskt pogromprogram.

Låt oss därför färdas till Trollhättan (1).

Trollhättan hit å Trollhättan dit… Va ska vi till Trollhättan å göra? Ryktas ju bara om stora läskiga Troll där…?
Vad gäller spionen Gösta kan vi väl bara skickan nedför Götlaälvens fruktade vattenfall välpackad inuti den därna flytetunnan till sänke som Kaj P. Latz å trubaduren vaggande guppar runt i! Som varning liksom…
3. Abaddon tvångsbjuder spionen Gösta på kaffekask å pressar på info: Varför sitter du här i ruinerna av Mellerud å spanar från fönsterna? Är du spion för Amazonerna? Berätta nu om deras förehavanden! Har de nån svaghet? Påtår?

Hum, spelar ingen roll hur många vägar vi saboterar, deras grunka kan bara leta fram en ny väg runt alla sabotage. Vi måste attackera drivmedelsförråden och kraftledningarna.

Så som Kabanoss-Nisse från Mörung gjorde när han och hans Fylltrattar drack hela Grängesberg tort innan Dyng-Preben och hans här hant anlända. Utan en droppe öl vart dom så sura på varandra att de slog ihjäl varann och åkte hem till Smögen, men då dom var nyktra tappade de bort sig och hamnade i Halmstad där Scan-samurajerna charkuterade dem och gjorde medwurst på resterna... Fast det var ju på Farfars tid. (Obak har noll koll på geografin söder om försvarsområde 66)

Nåja, låt oss fortsätta mot Trolhättan. (1)

Last edited:
Trollhättan hit å Trollhättan dit… Va ska vi till Trollhättan å göra? Ryktas ju bara om stora läskiga Troll där…?
Vad gäller spionen Gösta kan vi väl bara skickan nedför Götlaälvens fruktade vattenfall välpackad inuti den därna flytetunnan till sänke som Kaj P. Latz å trubaduren vaggande guppar runt i! Som varning liksom…
3. Abaddon tvångsbjuder spionen Gösta på kaffekask å pressar på info: Varför sitter du här i ruinerna av Mellerud å spanar från fönsterna? Är du spion för Amazonerna? Berätta nu om deras förehavanden! Har de nån svaghet? Påtår?
En rälsbunden landkrabba i min vackra skonare? Aldrig!

Back