Nekromanti Tre Nationaldagar?

CoraX

Veteran
Joined
25 Mar 2002
Messages
11
Location
Upplands Väsby
Jag upptäckte i Euro att Storbrittanien ha hela 3 Nationaldagar..Varför skall de få fira 3ggr när vi stackars Skandinavier bara får fira 1 gång?? /images/icons/frown.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tokgissning utan att ha läst modulen i fråga: England, Skottland och Wales. Ett, två tre. Tripp, trapp, trull. Ole, dole, doff.
Skulle jag gissa på.


Storuggla, har inte läst modulen ännu (fy!)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Borde inte Skandinavien ha minst lika många national-dagar då?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Borde inte Skandinavien ha minst lika många national-dagar då?

Nix, för Skandinavien har en uppstoppad vessla i sin huvudstad, och då... Ärligt talat, jag har ingen aning, jag har inte läst eller köpt modulen och jag bara tokgissade.


Storuggla, brukar tokgissa om han inte kan svaret
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Storbritannien har idag flera nationaldagar (kolla i lexikon så får du se...) och det har så klart att göra med att det England, Wales, Skottland och Nordirland är skilda länder. Kan dock inte utifrån huvudet svara på vilken som är vilken - något som förstås borde ha stått i modulen...

Anledningen till att Skandinavien bara har en nationaldag är ett nytt land, medan Storbritannien är detsamma som idag...

/Emil
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Gissning...

Jag har inte heller kikat i modulen än, men jag chansar på att Skandinaviens nationaldag är den dagen då länderna förenades till ett... Rätt?

//Magnus
 
Top