Nekromanti Traveller -- den femte resan

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Hrrrummm... Jag vill verkligen hjälpa till här, men 1000:- innan man faktiskt får spelet? Riktigt så Travellerglad är jag nog inte. Jag ska bevaka projektet dock, se om det dyker upp en reward tier med PDF nånstans på vägen.

//Krank, som tycker att det väl är snällt av dem att ha inkluderad shipping i versionen som kostar sju papp iaf...
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Har inte heller riktigt råd just nu, men kommer köpa längre fram. Det här är min favorittyp av SF.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
De finns ju en nivå med en pdf. Som skickas till dig på en CDROM...


Storuggla, jag vet inte
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag är kluven. Å ena sidan vill jag se T5. Å andra sidan bävar jag inför 600 sidor, vad består alla dessa sidor av? Hur ser reglerna ut, finns fanstygen med half dice kvar? Men samtidigt är Traveller mitt favoritspel när det är scifi. Jag är hemskt i valet och kvalet på grund av informationsbrist. 600 sidor av vad?


Storuggla, skingra mitt mörker
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Storuggla said:
De finns ju en nivå med en pdf. Som skickas till dig på en CDROM...
CDROM år 2012... Känns ju väldigt scifi.

Jag vet inte... Jag gillar Traveller i teorin, men när jag faktiskt läste Mongoosevarianten slogs jag av att jag saknade det sociologiska perspektivet. Jag fick planeter och så genererade, men väldigt lite kulturellt, med grupper och konflikter och sånt jag känner att jag vill ha för att kunna bygga intressanta och roliga äventyr.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,980
Location
Umeå
Sådant tror jag finns i Grand Census och World Builders Guidebook. Till viss del i alla fall. Värt att spana in om det är vad det faller på?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Just är det 20 dagar kvar och Traveller 5 har dragit in $108,934. Inte ett öre från mig dock, även om Traveller är min favvo-scifi. Jag sparar mina slantar till Runequest 6. Men ändå en imponerande summa.


Storuggla, Rappan Athuk vs Traveller 5 - FIGHT!
 
Top