Nekromanti Traveller 5 - recension

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Som vanligt ligger huvudtexten på min blogg.

Recensionsforumet verkar helt ha gått upp i rök, jag kan inte ens hitta det under arkiverade forum, så jag tänkte att det här var lämpligaste platsen.

Exempelvis om någon vill ha en "edition war" diskussion om Traveller. :gremwink:
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
Hunk said:
Ligger som underforum till "Promotion"

Har dock ingen aning om varför. Var ganska svårt att hitta...
Huh. Du har rätt, där kommer ingen att se det.

Oh well, om någon admin ser detta får de väl flytta tråden till rätt ställe. Även om det betyder att ingen någonsin kommer att läsa den mer.... :gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag är lite sugen på spelet, men måste man verkligen köpa det som fysisk produkt? Närmaste elektroniskt jag hittar är ju en jäkla CD-rom. Som om vi levde på 90-talet fortfarande. Hittar den inte på Drivethrurpg eller så heller... Jag är inte sådär supersugen på att lägga ut $100 på en CD-rom ($40 för cd-romen, $60 för frakt utanför USA) direkt. Än mindre $160 för bok + cdrom + frakt...

Nåja, jag har ju en annan utgåva av spelet jag kanske inte behöver den här...
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,091
Location
Göteborg
krank said:
Jag är lite sugen på spelet, men måste man verkligen köpa det som fysisk produkt? Närmaste elektroniskt jag hittar är ju en jäkla CD-rom. Som om vi levde på 90-talet fortfarande. Hittar den inte på Drivethrurpg eller så heller... Jag är inte sådär supersugen på att lägga ut $100 på en CD-rom ($40 för cd-romen, $60 för frakt utanför USA) direkt. Än mindre $160 för bok + cdrom + frakt...

Nåja, jag har ju en annan utgåva av spelet jag kanske inte behöver den här...
Jag vet inte riktigt var du fått de priserna från. Köper man direkt från
http://www.farfuture.net/
skall en CD bara kosta $35, plus $7 frakt.

Nu finns inte CD:n för T5 tillgänglig ännu, han vill sympatiskt nog att alla Kickstarter-backers skall hinna få sina exemplar innan han säljer till allmänheten. Det är möjligt att den även kommer att säljas som PDF när den dagen kommer.

Jag kan förstås hålla med om att det är ett något föråldrat format med CD-ROM. Men de flesta av samlingarna av gammalt material blir faktiskt billigare än om man skulle köpa de individuella PDF:erna från DriveThru.
 
Top