Nekromanti Transerfarenheter på lajv och konvent - EN LISTA MED TIPS

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Eftersom detta är forumet för att diskutera konvent, postar jag här en länk till en lista med tips på hur man hanterar en mycket specifik utsatt grupp på sådana. Jag tänker att den är bra läsning både för folk som deltar och folk som arrangerar dem. Listan är skriven med inriktning på lajv, vilket är ett slags konvent (och en sak som ofta händer på konvent nuförtiden), men det är inte svårt att hitta det mer allmängiltiga i den.
(Listan är även till viss del en produkt av ett konvent, så - av konvent, för konvent, på konvent.)

Berättelsefrämjandet har lånat ut litet serverplats till den, men om länken slutar funka, skrik så fixar jag en annan länk!

LISTAN

PS: Detta är inte en diskussiontråd. Det är en informationstråd. DS.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Tack för länken! Det fanns en del saker här som var nya för mig, mest vad gäller icke-binära personer, eller det där om att inte ha utrymmen som alltid är segregerade - nåt som verkar uppenbart när man tänker efter lite, men jag hade nog inte kommit på det själv. Som alltid, det är bättre att få råd från folk som själva har erfarenheten.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Ingen orsak, Domedagshamstern!

Förresten: Detta är inte en tråd för diskussion, utan för information.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Tack för informationen!

Som en person som vet att jag allt för ofta gör fel och verkligen vill vara bättre än så uppskattar jag varmt alla råd som jag kan få.
 
Top