Supers vi hatar:
Namor är lite beige om man jämför med The Sorcerer Supreme och Surfaren.
Namor suger verkligen mest av
alla. Jag har aldrig sett honom göra något ens närmelsevis häftigt.
Jeg vet; vi tar och hatebombar lite! Här är några supers som jag avskyr:
Alla vattenvarelser
Vatten suger. Aquaman, Marina, m.m. De är alla skitjobbiga. Superhjältande handlar om att flyga/svinga sig fram mellan skyskrapor, inte hålla på och plaska omkring bland akvareller (öh, "koraller" menade jag; men det här var en så rolig felskrivning att jag låter den stå kvar). Dessutom saknas det bra undervattensskurkar.
Hulk när han är smart och kan prata vettigt
Jag förstod aldrig poängen med att ha Hulk och ändå låta honom vara lika resonlig som Bruce Banner. Hulk skall bara vara arg eller vilja vara ifred; och han skall bara banka och mörsa och vara helt galet tjurskallig och okuvlig.
Beast
Okej, Nightowl gillade honom, men jag tycker det finns för många blå mutanter; och om någon skall rensas bort så är det Beast. Det är som med Hulk; monster skall inte vara resonliga.
Silver Surfer
Jag gillar att se Moebius teckna Galactus, men det är det enda goda jag sett komma från Silversurfaren. Norrin Rad är ett stenlökigt namn, och silversurfaren har jobbig blandning av attityd och krafter. Beyonder gjorde det där mycket bättre i sina bästa stunder.
Reed Richards
Dimfrost har visserligen visat mig någon typ av poäng i blandningen av gummikropp och vetenskapligt geni; och det förmildrar hans fall. Men han är fortfarande asjobbig. Dessutom är all Baxterteknologi oerhört ful. Huset är fult och de flygande lådor som FF flyger omkring med ser verkligen ohäftiga ut. Om ens gadgets inte ser ut som Batmans så bör man inte ha några gadgets alls.
Mr. Mirakel
Frank Free; make till Stora Barda. Allt är verkligen fel med den här snubben. Asful dräkt, astråkig rymdvarelseursprung (Apokolips är ett häftigt ställe, och det kunde ha resulterat i en mycket ballare superhjälte). Och Big Barda är en jobbig bitch. Jag hatar honom.
Alla snabba superhjältar (Flash, Quicksilver, m.m.)
Supersnabbhet är en så extremt tråkig superförmåga. Det är svårt att relatera till det. Det funkar för superskurkar; för det känns både läskigt och svårt för en hjälte att möta någon som är supersnabb; men det är bara lökigt med hjältar som har denna förmåga.
Venom
Jag älskade Spiddes svarta dräkt, och hela grejen med hur den började skaffa sig sitt eget liv var en skitspännande metaplot. Men resultatet Venom? Som fick alla skurkar att börja skjuta med ljudpistoler? Och what's upp med de djävla musklerna? Det ser bara löjligt ut.
Nä. Jag gillar Carnage; för det finns några serier där Carnage mer är en symbol för entropi och en galen, översinlig blodtörst som påminner lite om Jokern.
Men Venom... han bara suger.
Cable, Bishop, Treshold; och alla andra "hårda" soldater med någon pålagd knasförmåga de inte behöver; eftersom de skjuter med stora djäkla plasmapistoler
Stora pickadolingar förstör verkligen superhjältegenren. Vad är det för speciellt med stålmannens värmesyn när vilken dumskalle som helst kan göra samma sak med serietillverkade plastvapen?