[Traddig] spontan rollspelsdramaturgi

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Jag förkastar ju över huvud taget trad som begrepp. För mig kvittar det. Samma lika. Det mesta är ändå vanligt jävla rollspel. Men jag tror det här är du som läser in för mycket i att följa en karaktär än vad jag faktiskt menar. Jag menar det bokstavligt som i att en karaktär är ett redskap och lins in i världen, om det så är en räls, eller en räls + ett antal slumpmässiga möten eller en förberedd situation eller fullständigt slumpmässiga möten eller vad som kvittar lite.

Så släpp taget om någon slags trad/indie uppdelning som aldrig funnits, aldrig gett oss något och idag är fullständigt meningslös. :)
Det jag menar är att om man spelar med 100%-igt karaktärsfokus så spelar man på ett annat sätt än det jag pratar om här. Jag vill inte skapa termer och fack men det du pratar om är bara en del av det jag pratar om. Om det blir tydligare?
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,920
Location
Umeå
Det jag menar är att om man spelar med 100%-igt karaktärsfokus så spelar man på ett annat sätt än det jag pratar om här. Jag vill inte skapa termer och fack men det du pratar om är bara en del av det jag pratar om. Om det blir tydligare?
Helt med på det och varit med på det sen första inlägget jag skrev när jag ifrågasatte detta som något med en speciell form egentligen, dvs en del av det du pratade om. :)
 
Top