Nekromanti Tröjor. [ot]

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Tja, varför inte? Det skulle väl kunna vara en bra/rolig idé. Beror väl på utseende och pris. Menade du "tröjor" som i "olika modeller" också eller?

Får man fråga om det bara är en rolig idé eller om det är en "affärsidé" för att få ihop pengar?
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag menar tröjor som i t-shirts av en model i två eller tre storlekar. Vi har inte speciellt mycket pengar och därför måste vi se ifall det finns intresse för det först ifall vi skall lägga ner några tusen av våra egna pengar för att få lite tryckt. Priset är planerat att vara relativt jämt. Ex. säg att en tröja kostar 136,50 för oss så kommer vi kanske att ta 150 kronor för den (om nu det kommer täcka fraktkostnaden).

Om folk vill så kan de få betala lite extra så kan man samtidigt starta ett konto för uppgraderingar/tårtor på forumträffar/annat som förbättrar för våra användare. Jag antar väl att de flesta här vet att alla vi i redaktionen gör detta för att vi tycker det är roligt och för att vi vill ge er användare något.

/Seinet Wintermute - Ledig från skolan idag
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Intressant låter det onekligen, men jag tycker att ni kunde ta fram en snygg tröja då också, så att man vågar ha den på sig.

/Black Dwarf, inte så klädmedveten som han låter.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Förslaget har varit svart tröja med ljus text. Den stora frågan är vad folk vill betala för kvalitén och om några kan tänka sig betala i förhand för att vi skall ha råd att trycka upp tröjorna...

/Seinet Wintermute - Borde borsta tänderna nu
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Och texten skulle vara "www.rollspel.nu" eller?
Tycker ni kunde hyra Bergting eller någon annan duktig tecknare för att få en forumslogga med lite detaljer. Loggan blir ju inte dyrare att trycka upp, bara dyrare att fixa till en början.

Säkert kan folk tänka sig att betala i förhand, bara ni har ett utkast för utseendet för tröjorna. Själv bor jag i Finland och har värre att genomföra en förhandsbetalning.
Kvalitén tycker åtminstone jag ska vara sådan att trycket inte försvinner efter tre tvättar.

/Black Dwarf, som just upptäckt en fördel med att vara finne. Ingen förhandsbetalning.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Texten är tänkt att vara "www.rollspel.nu". Jag fick idéen att ha det på framsidan och på baksidan ha texten "Jag gillar rollspel" (ja, idéen är hämtad från Sweden Rock Magazines tröjor, men de säljer ju dem för 95 kronor i samband med sina prenumerationer, vilket tryckeri har de anlitat)?

Kvalitén skall också vara så att tröjorna skall hålla för vardagligt bruk (inte som den Metallica-tröja jag köpte en gång som gick sönder hur lätt som helst).

/Seinet Wintermute - Skall nog spela lite roligt morrowind nu
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Kan man inte, om man betalar några extra kronor och i förväg, få sitt formnamn tryckt på ena sidan?
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
DET var en bra idé ...speciellt för kommande forumträffar (som ändå aldrig blir av).

/Black Dwarf, som faktiskt har tänkt masa sig från Finland, ifall nästa forumträff hålls i sthlm-trakten eller norrigare ut.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag har iofs gjort egna Yassilus-tröjor när jag åkt till Lincon... /images/icons/smile.gif
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jag har iofs gjort egna Yassilus-tröjor när jag åkt till Lincon...

Du kan ju sätta upp ett tröjmakastånd där till nästa gång. Lovar att köpa en tröja av dig. /images/icons/smile.gif

rollspel.nu-tröjar låter som en trevlig idé, och går det dessutom att fixa sitt forumsnamn på dem så låter det extremt trevligt
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Hmmm...ingen dum idé... Tål att tänkas på... /images/icons/laugh.gif
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Idealt vore det ju om tröjorna var vita, så att den snåla halvan av befolkningen själv kan trycka sitt forumsnamn på tröjan.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vi kanske borde fortsätta den här diskussionen på forums-forumet (/images/icons/laugh.gif)...
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Nackdelen som jag ser det är att det blir en tröja per tryckning och det kan vara rätt dyrt. Dock kan man kanske fixa någon trevlig person här som göra snygga namnskyltar man kan skriva ut och sedan lägga i en sådan där plastficka man får på mässor och dylikt? Någon som vill pyssla med det så är det bara att göra det och sedan skriva att man gjort det.

/Seinet Wintermute - Funderar på att dela detta inlägget och flytta "tröj"-delen till www.rollspel.nu-forumet.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Lönsamet

Med tanke på tidigare uppslutningar på forumträffar så blir det ungefär 30 kronor per redaktionsmedlem för att fixa tårta till alla deltagare.

Jag hoppas det kommer komma fler när det ordnas nästa gång. Förresten, någon som vet om det finns någon bra lokal i exempelvis Umeå man kan ha en forumträff i, helst skall det vara gratis. Kanske någon fritidsgård eller något?

/Seinet Wintermute - Lyssnar på Wayne's World Theme
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
Umeå (OT)

Oooh jaa, Umeå skulle vara underbart. Då har vi finnar från Jakobstad (jag, Berserk och Legioth) inte alls lång väg (äve om de e lika dyrt som att åka från sthlm). Och eftersom vi är en sån stor del av forumet tycker jag det borde anpassas efter oss /images/icons/blush.gif

/Black Dwarf, exhalterad vid tanken på en forumsträff i närheten av var han bor.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Nackdelen som jag ser det är att det blir en tröja per tryckning och det kan vara rätt dyrt."

Enligt http://www.mera.se kostar namntryck och namnbrodyr 50 kronor per styck, utöver tröja och överigt tryck. Namnbrodyr i samband med annan logobrodyr kostar 25 kronor plus brodyrens kostnad.

Plus moms.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Hmm, tror du du skulle kunna titta lite mer på priser vad det skulle kosta att trycka upp, skall vi säga 200 ex. t-shirts, svarta med logo, namntryck.

Nackdelen är ju då att man måste vänta tills x antal användare beställt tröjor med sitt användarnamn på i sådana fall. Fördelen med anonyma är ju att man kan göra tröjorna och att någon i redaktionen kan ha hand om en låda tröjor och skicka ut när en beställning kommer.

/Seinet Wintermute - Blir 21 år i morgon
 
Top