Nekromanti Trångt i Trudvang? - Till Riotminds mest iaf

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Jag tycker om Trudvang och tycker om den stämning som ni försöker sprida genom både grundreglerna, äventyren och jorges bestiarium.

Men ibland känner jag att det skulle vara kul att kunna spela DoD i en lite mer avancerad spelvärld, alltså att civilisationerna och teknologin har komit lite längre. Jag vet att det har viskats om att vissa länder i Trudvang skulle ha en lite mer sofistikerad kultur och en mer avancerad teknologi men ...


Finns det några planer på att släppa alternativa världar till DoD?

Eller kommer ni kanske att introducera in denna typ av mer avancerade och sofistikerade kulturer i Trudvang så småning om?

Okej jag fattar att ni inte vill avslöja alla detaljer om kommande produkter eller idéer som ligger och gror men , ni kan väl viska lite mystiskt så man vet hurvida man helt enkelt måste ta och skapa sig sin egen favovärld eller om det är idé att bida sin tid ...

P.S Till alla Er som nu inte kan låta bli att komentera detta, så ja det är klart att det går att skapa sin egen värld, och det ska man kanske också göra, tycker jag. Men om man lixåm jag är i en situation där vilja och tid inte riktigt går hand i hand så får man hoppas att någon annan gör grovjobbet så kan man själv finputsa detaljerna ... om ni är med?

MVH

Ryng Silverkorp, den evigt äventyrande dvärgen som spänt väntar på att få utforka Trudvangs alla hörn och kanter.
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Chronopia=)

Ojoj nu var det många som tände till kan jag tänka mig=)
Jaja modulerna förstörde själva spelet regelmässigt men å andra sidan så har Chronopia verkligen kommit långt i utvecklingen=) Använd dig av DoD6 reglerna men köp lite begagnade DoD5 böcker ifall du vill ha en sjuk fantasyvärld med eldkastare och luftskepp.
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Chronopia=)

Personligen så gillar jag inte tancken backom Chronopia! Den gör mig spyfärdig men det är väll en smakfråga :gremsmile: om man gillar en vädigt mörck fanatsy stämning och att det bor dvärghatande demonprinsar under staden!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Chronopia=)

Vad är "tanken bakom Chronopia"? Om man tar fram stora beskärarkniven och ändrar lite kan man få en ganska hyfsad värld, men jag ser inte att det skulle finnas ngon ond tanke bakom som skapat ett monster till värld.
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Chronopia=)

Jag gillar helt enkelt inte hela iden!
Som t.ex att Alver som rider på stutsar skulle se ner så mycket på andra varelser eller Vongoser som ser ut som en lite blå steriotypkines eller något?
Om det ska vara mörck fantasy så föredrar jag Warhammer världen mera där man åtminstone kan relater till olika folkslag som Europerer som bränner så kallade häxor eller Astec indianödlor!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Chronopia=)

"Som t.ex att Alver som rider på stutsar skulle se ner så mycket på andra varelser"

Tja, att alver ser ner på andra varelser är egentligen inget nytt. Se bara på agent Smith... ehrm, Elrond, i FotR. Dessutom, de strutsridande alverna hör hemma i Ereb Altor.
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Chronopia=)

Det var väl ändå människor som red på strutsar, om jag inte minns fel. Har för mig att jag läste om detta i Ereb Altor boken..
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Re: Chronopia=)

Använd dig av DoD6 reglerna men köp lite begagnade DoD5 böcker ifall du vill ha en sjuk fantasyvärld med eldkastare och luftskepp.

Okej jag märker att jag åter igen inte lyckats vara tillräckligt tydlig. Jag har det mesta till DoD, inkl Chronopia och Ereb. Men jag skulle vilja ha något NYTT alltså, för vid det här laget så har jag tappat räkningen på de otaliga äventyr och kampanjer som utspelat sig i främst Ereb, men även också Chronopia.

Och jag kan faktiskt säga att jag lyckades mutera Chronopia till en riktigt intressant och trevlig värld, men att spela i spelvärld som är koncentrerad på en stor stad blev mycket snabbt rätt trist.

Nej en mer varierad värld som erbjuder mer än bara djupa skogar, mörka grottor eller en gigantisk stad eller vad det nu kan vara är vad jag vill ha.

MVH

Ryng
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Chronopia=)

på fram sidan på "alver i chronopia" så rider några alver på strutsar
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Chronopia=)

Alla har väll sin egen syn på hur dom vill ha sin mörka Fantasy!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Chronopia=)

Om ingen annan redan sagt det (vem är det som borde läsa trådar egentligen?): WarHammer Fantasy RolePlaying Game.
 

Ghorax

Veteran
Joined
17 Oct 2001
Messages
185
Location
Märsta, Stockholm
Re: Chronopia=)

Chronopia boken har jag bränt på bål den var ju så värdelös.. Och annars så läste jag det i Ereb Altor boken...
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Re: Chronopia=)

Nu hänger jag inte med, vad har WHFRPG med DoD eller Chronopia att göra? Menar du att Chronopia är inspirerat av WHFRPG eller menar du något helt annat?
 

Ryng Silverkorp

Veteran
Joined
31 Jul 2001
Messages
137
Location
Eskilstuna
Re: Chronopia=)

Nu hänger jag inte med, vad har WHFRPG med DoD eller Chronopia att göra? Menar du att Chronopia är inspirerat av WHFRPG eller menar du något helt annat?
 
Top