Nekromanti Tråkigaste hobbyn?

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
I senaste numret av STF:s tidning "Turist" fanns en intervju med en hobbymeteorolog. Förvisso är väder och sånt rätt kul (och jag har 15 akademiska poäng i ämnet), men sättet denne hobbyist beskrev det på lät inte så upphetsande: "börja med att köpa en bra termometer. Sen skriver du upp temperaturen varje dag". Tjohooo...

Vad finns det mer för trista hobbyer?
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Sport!

Jag tycker att sport är den tråkigaste hobbyn. Jag tycker, alltså. Andra tycker annorlunda, tydligen.

Ärligt talat, det här är väl en ovanligt dumsubjektiv tråd? Den tråkigaste hobbyn måste väl vara den som INGEN håller på med?

Dewil
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Något jag skulle ha svårt att ägna mig åt med någon större entusiasm ens under pistolhot är fågelskådning. Jag menar, att tillbringa en halv dag liggandes ute på en myr i förhoppningen att få syn på en knölgöling måste vara lika kul som att titta på TVs testbild. I svartvitt.

/Anders
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Conlanging!

Sitta och göra egna språk, liksom. Drömma om palatala klusiler. Bli begeistrad över nya modeller för fokusstruktur. Bli förbannad när nån på Internet hävdar att progressivitet är ett tempus när det uppenbarligen är en aspekt. Snaaaarrk.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Sudoku

Dessutom är det bara fruntimmer som håller på med sudoku. Nej, förlåt; kärringar! Och det finns KALLE ANKA-sudoku! Hur epa är inte det på en skala!

Erik, tacka vet jag KORSORD, det är en sport för KARLAR
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Du, Fältbiologerna har de snyggaste tjejerna (jo, säkert, helt objektivt). Och de är kommunister hela bunten (vilket, om man får tro Ulf Adelsohn, säger en hel del om deras kvaliteter på sexfronten).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fotboll.

Svaret på frågan din är fotboll.
Att se 22 svettiga karar ränna efter en stackars boll är för mig helt oförstående.
Hade det inte varit som så att jag inte varit på kobbet, utan hemma så hade jag letat upp ett bra Herman Hedning-citat som sammamfattar min syn på fotboll välldans bra.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Subkategori: baseboll!

Jag gillar sport men trots det tycker jag att baseboll är skittråkigt att se, även när man fattar lite av hur sporten fungerar. Det kanske är roligt att spela men det är obegripligt att det finns publik.

Samma sak med golf förresten. Golf kan få hur mycket TV-tid som helst trots att det är grymt tråkigt att se.

Vid närmare eftertanke är det inte sporterna i sig jag tycker är tråkiga, utan tittandet på icke publikvänliga sporter.

Gordeg
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Du, Fältbiologerna har de snyggaste tjejerna (jo, säkert, helt objektivt).
Det är i sådana fall den enda anledningen till att det finns de som sysslar med eländet eftersom själva skådningen (ja, av fåglar då alltså) är tråkigare än Genesis efter att Peter Gabriel hoppade av.

Och de är kommunister hela bunten (vilket, om man får tro Ulf Adelsohn, säger en hel del om deras kvaliteter på sexfronten).
Helt OT, men undrar om en kommunistisk åskådning i detta fallet negerar det faktum att snygga människor knullar sämre, och petar upp fältbiologpuddingarna till medelnivån?

/Anders
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Rollspel [NT]

Och utövarna är dessutom äckliga, otvättade pseudonazister som förbereder sig för att ta över makten i Sverige! :gremwink:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Sudoku

Erik, tacka vet jag KORSORD, det är en sport för KARLAR
Nej, vi karlar gillar krypton. Alltså inte Stålmannens hemplanet, utan de där korsorden som inte har några rutor med gåtor eller bilder i, utan där alla rutor är numrerade på olika vis, och där alla 1:or innehåller samma bokstav, precis såsom alla 2:or och 3:or, osv.

I början kommer man verkligen ingen vart alls. Det är inte som korsord där man kan börja fylla i vissa rutor med en gång. I ett krypto har man verklingen inget att gå efter i början. Men sedan börjar man se att vissa siffror återkommer oftare än andra, varpå man kan gissa att de är vokalerna A eller E, och vissa siffror vid flera ställen står två gånger i följd, varpå man kan sluta sig till att de måste vara konsonanter, osv... Till slut gissar man ett ord, varpå man får en massa andra rutor på köpet och kan fortsätta göra gissningar tills man eventuellt ser att det stämmer, och då rasar allt på och man löser hela kryptot i en enda handvändning.

Det är en hobby för karlar! Jag älskar krypton, men visst är de fullständigt mofo att hålla på med.

---

Själv tycker jag att sex är en helt meningslös hobby. Fast jag medger att "surt sa räven"-faktorn är påtaglig när det kommer från just mig...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Oreserverat medhåll!

Jag tröttnade på Sudoku innan man kunde köpa Sudokuspel i blomsterhandeln, för jag var så otroligt mycket före. Och det var tråkigt. Inte att vara före, alltså, utan redan de gamla grekerna tyckte Sudoku var tråkigare än att glo på målarfärg som torkar.

Och vad Rising än säger är det korsord som är den heta grejen. Alla coola katter löser korsord. Speciellt jag då. Vi tittar på Morden i Midsumer också, utan att inkassera en massa gubbpoäng...
:gremblush:
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
En bekant till mina föräldrar har intresset "åka spårvagnar". Han har åkt alla spårvagnslijen i hela Europa och USA, samt delar av Australien (tror jag det var) och Kina, från ändhållplats till ändhållplats.

Hur jäkla roligt kan det vara?
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
En bekant till mina föräldrar har intresset "åka spårvagnar". Han har åkt alla spårvagnslijen i hela Europa och USA, samt delar av Australien (tror jag det var) och Kina, från ändhållplats till ändhållplats.

Hur jäkla roligt kan det vara?
Det kan jag faktiskt tänka mig är rätt roligt, man får se jäkligt mycket av en väldans massa städer över hela jorden, och DET är ju faktiskt lite roligt.
 
Top