Tråden om tips på rollspelsreor och rabatter

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Vad jag kan se finns det ingen tråd där det kontinuerligt läggs upp tips på rollspelsreor och rabatter.

Jag tänkte att den tråd kan användas för det syftet.

Så när ni ni hittar något riktigt saftigt erbjudande som ni vill dela mer er av så får ni gärna posta det här.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Börjar med att tipsa om rea som många säkert redan fått mejl om.

Men Frialigan har upp till 50% rea på massa bra spel fram till 5 juli.

Plocka själv precis upp bla. nytrycken av Mutant Undergångens Arvtagare till ett mycket förmånligt pris.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Någon som vet varför jag inte kan klicka hem "Strid - Kalla sinnen och härdat stål" från Helmgast?

Sen antar jag att ligan i vanlig ordning kommer med en mastodontrea till helgen. Det kan bli en dyr vecka.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Någon som vet varför jag inte kan klicka hem "Strid - Kalla sinnen och härdat stål" från Helmgast?

Sen antar jag att ligan i vanlig ordning kommer med en mastodontrea till helgen. Det kan bli en dyr vecka.
@avatarex @ripperdoc kanske kan ta sig en titt på vad som är fel, om något är fel från Helmgasts sida dvs.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Någon som vet varför jag inte kan klicka hem "Strid - Kalla sinnen och härdat stål" från Helmgast?

Sen antar jag att ligan i vanlig ordning kommer med en mastodontrea till helgen. Det kan bli en dyr vecka.
Det är PDFen du menar va?
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Nu är Fria Ligans Black Friday rea igång.

Som vanligt väldigt mycket bra rabatter.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Nämen se, Lulu drar till med en rejäl rabattkod också: JOYFUL30 för 30 %.

Screenshot_20221125_134049.jpg
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,396
Location
Maastricht
Nej den vanliga boken. Står ”read more” istället för buy samtidigt som den står som 40% rea.
Den är dessvärre slutsåld. Har kollat med de högre vandöda.

EDIT: Den står nu som SLUTSÅLD i Helmgasts butik.
 
Last edited:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Vad borde man köpa från Lulu? Om man t.ex. gillar OSR?
Ledsen för sent svar (men koden verkar funka än!).

Spontant tänker jag på Arenboda handelsstation och Svärd & Svarkonst-gängets grejer (Naram Akaris ruiner är bra skit!).

Många av OSR-grejerna jag gillar från Lulu börjar vara rätt gamla nu, men Petty Gods verkar ha uppdaterats nyligen bara för att jag tänkte sådär.

Anomalous Subsurface Enviorment var väl ett av de hetaste tipsen för några år sen också.

Men, bästa rollspelsboken alla kategorier är väl ändå Story Games Name Project (en massa namnlistor)!
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Players handbok for castles & crusades gratis som pdf

Helt klart värt att läsa igenom. För den som är bekant med D20 system är det kanske inte mycket nyheter, men är ett system jag haft riktigt kul med när jag spelade med nya spelare. Fokus hamnade ganska snabbt på kreativa lösningar utifrån vad klasserna borde kunna göra istället för en massa "vad har jag för förmågor".
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,928
Location
Örebro
Rollspelet Edelweiss är gratis i sin pdf version.

Jag förstår så är edelweiss likt spel som wander home

Kommer helt klart ta hem en pdf-kopia om endast på grund av det vackraste omslag jag sett det här året.
 
Top